10 Nisan 2011 Pazar

Bebek taşıma çantası (siling)diktim 1


 Resim yazısı ekle
Kızımın ilk  çocuğu doğduğunda  bebek taşımak için kullanılan kumaş sargıdan(siling)  kullanmasını teklif etmiştim  .O da bana Hintlilerin elbiselerine benzeyen bu şeyi kullanmak istemediğini söyleyince bana da edecek söz kalmamıştı.
Bizde çingenelerin bohçacılık yaparken bir yanda bohçaları,göğüslerinde bebeklerini sardıklarını gördüğümüz için belki de küçümsediğimiz bu çocuk taşıma şekli son yıllarda dünyada sıklıkla kullanılıyormuş.Konuyu incelediğimde pek çok ünlünün bebeklerini çeşit çeşit bağlama şekilli kumaşlarla taşırken ki resimlerine rastladım.
Kızım sanırım bu metodu çok sağlıklı bulmuyordu.
Zaten tombulca ,uzun boylu bir bebek olan Ertuğrulu göğsünde taşımak zor olacaktı.
Ertuğrulun 3yaşını bitirmesinden bir iki  ay sonra kızını doğurunca bir küçük çocuk ve bir bebekle yalnız bir anne olarak işleri zorlaştı.İstemese de ben yanından ayrılıp yalnız kaldığında böyle bir araçla taşımanın rahat olabileceğini düşünüp yap da kullanayım bari dedi.
Epeyce site blog gezip bulduğumuz örnekleri tartıştık. Sonunda Hersheyler blogspot.com da sevgili İncinin kızını taşımak için aldığı Balboa  silingi beğendik.
Bir sorun vardı,fotoğraflarından başka hiç görmediğim bir şeyi dikecektim.İnciye yazıp rica ettim o da sağolsun bana birkaç açıdan çektiği resimleri ile beraber ölçülerini de yazdığı bir şema çizerek  burada yayımladı. ben de ona bakıp silingi diktim.Siling  demekten hoşlanmasam da Türkçesini tam bulamadığımdanböyle yazıyorum.
Bu konuyu anlattığım; Ertuğrulun   oyun grubundaki yaşıtı çocukların annelerinden siling kullanıp kullanmadıklarını sorduğumda sevgili Merve kendisinin  siling aldığını fakat Emre tombul bir bebekti ağır geldi hiç kullanmadım diyerek silingini getirdi.
Yaptığım değişik bir işte asla bir taneyle kalmamak huyumdur ;tabii hemen ondan da yaptım.Onu da bir sonraki yazımda anlatayım.
İncinin yazısı yayımlanır  yayımlanmaz hemen o gece oturup bebek taşıma çantamızı diktim.Hah doğru kelimeyi buldum galiba .Diğerlerine uymasa bile bu modele bu adı verebiliriz .Birkaç gün sonra Ertuğrulun elinden tutup Elgizi çantasına yatırıp doktoruna kontrola gittiğimizde kızımın göğsündeki çantada ne olduğunu merak edenler Elgizi görünce şaşırdılar.Hep beraber güldük.
Bakalım ne kadar kullanışlı oldu .Bu zamanla anlaşılacak.



5 yorum:

NİLÜFERCE.... dedi ki...

merhabalar ,konuyla alakalı bir not belirtmek isterim,bu tip taşıyıcılar yasaklandı aslında ama duyurmuyorlar iki tane bebeğin taşıyıcının içinde C şeklinde kaldığı için nefes almakta zorlanarak boğulduğu için amerikada yasaklanan bir ürün lütfen laırken dikkatli olun,sevgiler...

Banuca dedi ki...

Nalanım elinden birşey kurtulmuyor diyecektim ama Waterlily'nin yorumunu okuyunca da birden ürperdim. Gerçi bebekler için rahat rahat yattığı yatağında bile bazı riskler var ama....

Nedret dedi ki...

Güzel olmuş bence. Risklerini bilemem. İşi bitince bir fermuar dikersin olur sana bebek ihtiyaç çantası. Sevgiler.

fiamma dedi ki...

canım sevdim mi pek bilemedim ben bu aleti, şu kanguru aletleri var anneye hem belden hem de boyundan bağlanıyor bebeğin bacak altlarından falan geçiyor bebeğin de sırtını destekliyor anne ellerini free bırakabiliyor. Waterlly nin söylediği onlar mı acaba ki bilemedim ama sen bir de belden bağlanan bir kemer daha yapsaydın anneye çift kemerle bağlansaydı diyorum ve öpüyorum.

nalan dedi ki...

waterlily dedi ki...
uyarın için teşekkürler. 3 ay öncesinde çok dikkatli olmak lazımmış.Sonra bebekler zaten kontrolu ellerine alıyorlar.

Banucum ,kızım çok dikkatli bir anne.
Çocukları da maşaallah kafasını yastığa bastıran olsa kurtarıp dikiliyor:)

Nedukum
evet iyi fikir.

Fiamma,haklısın. Olabilir.
Kızım kullandı ve memnun dikkat de ediyor.