11 Nisan 2011 Pazartesi

Bebek taşıma çantası (siling)diktim 2



Bakmayın  siz Elgizin ağladığına.Yeri rahat .Sadece anneannesinin  annesine poz verdirmesine ve bekletilmeye sinirlendi.



Bu silingi Ertuğrulun oyun grubundan arkadaşı Emrenin annesi Merve getirdi.sağolsun
-Dikmeye uğraşma Nalan Abla, Umay bunu kullansın dedi.
fakat ben kullanmaktan ziyade yapma meraklısı olsuğumdan elimin altında da(evelallah)herzaman kumaş bulunduğundan hemen dikiverdim.Zaten yapım olarak oldukça basit.elimde örnek oluşu da işimi biraz daha kolaylaştırdı.
Yine resim çekmek  aklıma bitirince geldi.
Ama bir daha ki yazımın konusu olan emzirme önlüğünü adım adım resimledim.
1.5 metre uzunluk  65cm eninde kumaşın bir ucuna çift halka dikildi
halkanın rahat hareket edebilmesi ve annenin rahat kullanması için kumaş plilerle hazırlanıp düzgünceve birkaç kez dikldi.Kopma riski ortadan kaldırıldı:)
Kumaşın iki uzun kenarından biri 3,5cmcm içe kıvrılarak dikildi.
Diğer kenarının bebeği koyacağımız bölümü yumuşak olsun diye başta ve sonda 30ar cm bırakılarak arada kalan 70 cm lik bölüme elyaf yerleştirilip baştan sona  3,5cm içe kıvrılarak dikildi.
Yani  elyaf koymadığımız taraf gibi fakat ortaya gelen kısımın içinde yumuşak olması için elyaf var biraz kabarıkça duruyor.

10 yorum:

esra dedi ki...

merhaba,ben de bu çantadan dikmek için o halkalardan arıyorum .siz nereden buldunuz?boyutu biraz büyük olmalı diye düşünüyorum hep ufak boylar mevcut tuhafiyelerde...

MAVİANNE dedi ki...

bebişin keyfi yerinde de anneannesine naz yapıyor sanırım :)
süper olmuş ellerine sağlık

fiamma dedi ki...

İyi günlerde kullansın elgız:))) Ertuş tutturmuyor mu beni de taşı anne diye?

Unknown dedi ki...

Nalan hanım,ne rahatlıklar varmış meğer.25 yıl evvel ben kızı sırtıma bağlardım kalın yörük ipiyle.Oğlanıda pusete koyar iş yapardım.Hele sokak gezmelerinde araba yoksa mecburen kolda taşırdım.Nasıl kollarım ağrırdı anlatamam.Böyle ana kucakları vardıda ben mi farketmedim bilemiyorum.Elinize sağlık.Elgiz mutlaka rahat edecek ama bence annesi çok daha rahat edecek.Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık.Ben Umayın fotoğrafını da görmek isterdim.Sevgiler tüm aileye..Kezban

nalan dedi ki...

Esra,halkaları Kadıköy cuma pazarından almıştım.
Çok aradım ve karıştırarak kendim buldum.
Sorunca söyleyen olmadı:)
Eğer kumaşın inceyse sağlam olmak şartıyla daha küçük halka kullanılabilir derim.Tabii kullanım açısından biraz zor olabilir,

nalan dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
nalan dedi ki...

Sağol maviannam,
seni özledim.

Fiammacığım,Ertuşun aklına gelmedi herhalde ,tutturmadı.

Sibel,o zamanlar bulmak da dikmek te aklımıza gelmezdi ki.

Kezban Hanımcığım.Resimler kırpmasaydım değiştirirdim.neyse size evde özel bir slayt gösterimi yaparız inşaallah.

hobiriks dedi ki...

vuu sizinki daha güzel olmuşş :))
sizin gibiler çoğalmalı..
şimdi hepimiz armut piş ağzıma düş.. öğrenmeliyizz :)

Merve :)

nalan dedi ki...

Merveciğim,hobiriksim,
yorum gözümden kaçmış şimdi gördüm. Sağol canım.,
yaptıklarımı pasajda satışa sunuyorum bilgin olsun
http://www.pasaj.com/mei-tai-bebek-tasiyici/207457