25 Ağustos 2008 Pazartesi

Vandayım,hastayım

Van da güzel ülkemin birçok güzide şehri gibi güzellikleri,eski dokusu melul mahzun bakan eski ,köklü mahalleleri kenarda kalmış,yeni moda ,heryerde bulunan ,klonlanmış ,klişeleşmiş bloglarıyla yeni moda semtleri,bulvarları ,kafeleri ,park ve bahçeleriolan bir koca şehir.
Lakin dümdüz ...Taa uzakta dağlar görünüyor...Ben dere tepe görmeyince tuhaf oluyorum , kendimi iyi hissedemiyorum demek ki filan diye cıkcıklarken gelişimin üçüncü gününde hastalandım.Önceki saçmalamalarım düzlükten değil yavaş yavaş başlayan hastalıktanmış.
Hani bir türkü vardı:Vanlıyım,şanlıyım
bense hastayım.
İnsan hasta olmayı hiç istemez hele gezmek için gittiği bir yerde hasta olmak iki kat kötü...naaparsınız olduk bir kere

Nitekim önce bulantı,kusma ardından ishal ve devamında da sistit ...
ben hergün hastanedeyim .
poliklinik ile labaratuvar arasında yanımda mihmandarım (doktorcuğumun sekreteri ilgili ve şefkatli güzel kızım) Arzu,bir oraya bir buraya.
 
Posted by Picasa

Arada serum ,titreme nöbetleri falan resmen geldiğime, geleceğime pişmanlıklar düzüyorum.
30 yıldır kocamın anlattıklarından öğrenip merak ettiğim Van kahvaltı dükkanlarını,
Ters lale(gülbizin ) çiçeğini,
feribota binen treni
merak ettiğim göreceğim şeyleri düşünürek dişlerimin tıkırtısı eşliğinde kendimden geçmişim.
neyse ki ilaçlar ,iyi bakım ve ihtimam eşliğinde iyileşmeye başladım.
Ben de İKİZLER lahmacun ve pide salonunda yerken içine düştüğüm lezzetli lahmacunlar mı dokundu diyorum...pek de lezzetliydiler,günahlarını almışım affetsinler.


Evsahibim doktor,gerçi o psikiatr,benimde bu kez bedenim arızalı ama o ve arkadaşları sayesinde iyileşmeye başladım .
Bu arada israrlı davetleri kıramayıp götürüldüğüm yöresel lokantalarda ve meşhur kaburgacı da yiyemeyip melul mahzun bktığım yemekleri hatırlayıp iç geçiriyorum.
Tabi iyileşince büyük bir bölümünü telafi edebildim :)))))


Van da sağlık konusunu eskiden yaşadığım anadolu illeriyle kıyasladığımdan çok gelişmiş ve tatmin edici buldum. Muhatap olduğum Divan Hayat Hastanesi imkanları ve hasta personel ilişkileri ile beni şaşırtıp memnun etti.
Van ın doğunun sağlık merkezi olduğunu gördüm.
Yüksek İhtisas Hastanesi,Alman Hastanesi levhaları gözüme çarptı.İlan tahtalarında kocaman ilanlarla sağlık konusundaki son yeniliklerin uygulandığı duyuruluyordu.
AMA henüz tıp ilmi benim hastalığıma birşey yapamıyordu.
Şaka değil vallaaa
hem dahiliyeci hem kbb.uzmanı bana semptomlar henüz ortaya çıkmamış bol sıvı tüketin ,ıhlamur için vb.öğütler verip yolladılar.Genel tahmin gıda zehirlenmesiydi,yeni gelen herkes böyle bir evre geçirip bağışıklık kazanırmış...

oysa birkaç gün sonra Vana vasıl olan ikinci misafirimiz Yahya teşhisimi koydu.
-Nalan teyzem sana güneş çarpmış ,aynı şeyler bende de oldu diyerek anlattı ,baktım haklı
bende ona bu kadar doktorun koyamadığı teşhisimikoyduğu için derhal tıp fakültesine başlamasını önerdim,lakin çok geçti...o okulundan kaydını sildirip hayata direkt atılmıştı ve kararlıydı
eh naapalım israr edemezdim ya


Van insanlarını yardımsever ,saygılı ve ilgili buldum.Yardıma ihtiyacınız olduğunu sezdikleri anda hemen yardıma davranıyorlardı.Dükkanlarda falan tenkit ve itirazlarınız varsa hatta bunları kabaca ifade etseniz bile haklısınız diyerek gülümsüyorlardı.
Orada da dükkan mı teftiş ettin demeyin lütfen,alışveriş benim hayatımın anlamıdır.
Ne nerede kaça satılır?
Nerenin nesi meşhur?
Acaba buradan eve ne götürsem?
sorularına yanıt aramazsam ne anlamı var gezmenin
Bu günlük bu kadar bu soruları nasıl yanıtlayacağımı sonraki yazılara bırakayım...
Devam Edecek...sonraki bölüm Biz Ahlata gideriken

4 yorum:

Cocukla Cocuk dedi ki...

NAlan Ablacım çok üzüldüm geçmiş olsun aman dikkat et kendine iyileş bir an önce

Cocukla Cocuk dedi ki...

NAlan Ablacım çok üzüldüm geçmiş olsun aman dikkat et kendine iyileş bir an önce

Ayca Karaoglan dedi ki...

Nalan ablacığım, çok geçmiş olsun. İyi misin şimdi? Sevgilerimle. Ayça

BONCUK HANIM dedi ki...

Acaba ters laleleri görebildinizmi çok merak ettim.