6 Temmuz 2011 Çarşamba

Op.Dr. F e r i d u n K U N A K Show


Önce kaldırımlara direkt çıkmak yerine rampaları kullanmaya başladım.Her zaman es geçtiğim yürüyen merdivenlerin önünde kuyruğa girdim.Metro duraklarında asansörlerin yerlerini araştırmaya başladığımda ortopedi uzmanıyla da tanışma zamanım gelmişti.
Torunun doğum sevinciyle koştururken yorgunluktan sandığım ağrıların dinlenince geçmediğini anladığımda dizlerimde kireçlenme olduğu haberini aldım.
Artık fizik tedaviler,egzersizler,Glucosamine Chondroitin ler  ilgi alanıma çıkmamacasına yerleştiler.
Hatta bu yüzden oturduğum üç katlı evden apartman dairesine taşındım.
Yine de dizlerimden şikayetim bitmedi.
 O zaman yıllar önce TRT1 sabah programlarının sağlık bölümlerinin doktor  konuğu olarak tanıdığım  Op. Dr. F e r i d u n  K U N A K ı hatırladım.Sadece Ortopedi alanında değil genel sağlıkla ilgili tavsiyelerini her zaman ilgiyle izler ve mantıklı bulurdum.Araştırdım; emekli olmuş ve muayenehanesinde hasta tedavi etmeye    devam ediyormuş.Randevumu alıp saatinden az önce gittiğimde adeta devlet hastanesi görünümünde bekleme salonunu  görünce şaşırdım.Tıklım tıklım doluydu .Kimi hasta ben gibi ilk kez kimileri tedavi aşamalarını sürdürmek   üzere ordalardı.
Oldukça uzun bir süre bekledim. Neredeyse iki saat sonra muayene odalarından birine alındım.
Çelişkili duygular içindeydim.Çok beklemenin sıkıntısı,ne ile karşılaşacağımı bilmememin gerginliği ...  Bırakıp gitsem mi acaba   deyişime kızımın hayır anne bu son şansın ve deneyeceksin yollu baskılı desteği.
Muayene odaları birbirine bitişik ,yan duvarlarının üst kısmı açık ,odalardaki sesler geliyor.Doktor bey hastası ile konuşurken duyuyorum.Hastanın yaşına göre hitap ederek ve anlayabileceği tarzda konuşan Doktorun tavrı beni rahatlatıyor.
Sıra bana geliyor.Kısaca durumumu kullandığım ilaçları ve egzersizlerimi anlatıp sorularını yanıtlıyorum.Samimiyetle dinlendiğimi ve muayene edildiğimi görüp doğru adreste olduğuma inancımı tazeliyorum.O arada kızımın yüz felci sekelini görüp soruyor.Kızım anlatıyor ama asıl derdinin ayağında olduğunu söyleyince samimiyetle onun da ayağını kontrol edip gerekeni söylüyor.Tabii yüzü ile ilgili tavsiyelerini de.
O arada benim tedavim için gerekli noktalara akapunktur iğneleri batırılıp alete bağlanıyor ve Doktorum  yan odadaki diğer hastasının yanına aynı şevk ve hızla adeta ışınlanıyor.
Doktorumun (artık benim doktorum olduğu  şifamın inşaallah onun eliyle geleceğini anladığım an) her türlü kaygıların dışında sadece hizmet ve şifa verme anlamındaki arzusunu algılayarak içten şükran duygularıyla doluyorum.
İki aydır tedavisindeyim.Üçüncü görüşmede olumlu belirtiler hızla göründüğünden tedavime verdiği bitkisel ilaçlarla metabolizmamın da düzeltilmesi ,egzersizlere devam  diyerek  dizlerimin tedavisinin tam sonucunu almamız için üç ay sonra görüşmek üzere ayrılıyorum.
Verdiği ilaçların neden verildiği,ne işime yarayacağı ile bana nasıl fayda edeceğini açıkladığı için beynime de iyileşiyorsun mesajı zımbalanıyor.
Beni bu satırları yazmaya götüren sadece ve sadece yararlandığım,şifa bulmaya başladığım bu elin samimiyetle herkese uzanmak için yaptığı son atağı duyurmak.
Zaten eğer programını ön yargısız izlerseniz haklı olduğumu görebileceğinizi biliyorum.
Temmuz ayı boyunca her hafta Pazartesiden Perşembeye dört gün canlı yayınla saat 10.00da başlayarak iki buçuk saat boyunca Kanal 7 de yaptığı program başladı.
Hedef kitlesinin geniş yelpazesi nedeniyle seçtiği hitap tarzı ,beni okuyan dostlarıma hafif gelse de candan bir çabayla bilgilerini böylesine adeta kendini parçalayarak iletmeyen çalışan bu can Doktorun programında herkes kendine yarayacak bir şeyler bulacaktır.
Bana da düşen görev de   minnet borcumu  Doktorumun ,eşi ve kızı ile neşeli bir şova dönüştürdüğü sağlık programını duyurarak  bir parça ödemek.
Sağlıklı yaşamak,sağlığa kavuşmak ve hastalanmamak adına hepimiz sağlıklar diliyorum.

2 yorum:

Nedret dedi ki...

Doktor tutumu çok önemli Nalan'cığım. Doktora güvenmek moralini de düzeltir insanın. Daha iyi olduğuna sevindim:))

nalan dedi ki...

Teşekkür ederim Nedretciğim yarın da endoskopi yaptırıyorum.parça parça gidiyoruz bakalım.