9 Şubat 2014 Pazar

Tığla dekoratif sepet yapımı

Çok kullanışlı olduğundan şüphemiz olmayan bu sepetler çok amaçlı .İntte her köşeden  önümüze çıkmakta fakat fiyatları pek de al al götür tarzında değil :)
Buradaki resme bakınca da evde kendimiz yapabileceğimiz anlaşılıyor. Yapalım mı ne dersiniz?

Esther hanımın anlatımıyla:
"Ipin uzunluğu (benimki 22x42x17cm sepet için, uzunluk ve 6mm çap 38m )
  • (Ben bir krem ​​colourway içinde Patons% 100 pamuk 4ply arasında 310m kullanılır) iplik stash
  • Boyut 5.00mm tığ (mümkünse iş oldukça sert bir metal kanca kullanın), veya ip kalın ise daha büyük.
Desen:
lçüler 42 cm 22 oldu. (Benim durumumda 20cm olarak) iki boyut arasındaki fark başlamak için yapmanız gereken ne kadar uzun bir zincir. Bu benim için 30 ya da öylesine zincirleri oldu. "



Haydi o zaman başlayalım mı ne dersiniz.?
Önce Ankara Kalesine doğru çıkıp kendir urgan bulalım.Belki sevgili   alanayblogspot.com.tr bize daha kolay bir adres tarif edebilir.
5 numara tığ arzuya bağlı pamuk veya akrilik ip...başlıyoruz kolay gelsin.



                                                                            sapa başlamak için hazırlı




                                                          Sapın  ilk sırası

ucun birleştirilmesi ve bitimi.


ben de bir fikir ekleyeyim. Daha dik ve dolgun durması için biten sepetimizi  3/4 oranında hatta daha da fazla sulandırılmış tutkala batırıp kurutalım .Gerçek hasır sepeti aratmayacaktır eminim.

Haydi güle güle kullanalım .
ve   ESTHER CHANDLER'a teşekkür edelim.
http://makemydaycreative.com/2013/06/12/crochet-rope-basket/

5 yorum:

YETENEK-SİZİN dedi ki...

bu kadar kolay olabileceğini düşünmemiştim gerçi buradan kolay gibi görünüyor ama :) piyasada da çok pahalıya satılıyor iyi ki bunu yayınladınız teşekkür ederim, ellerinize sağlık...

nalan dedi ki...

YETENEK-SİZİN,zorlanmayacağına eminim.Yapınca paylaşırsan lütfen bildir.
Ben de küçük bir sepetle başlayıp alışayım diye düşünüyorum. Tabii
once urganı bulmam lazım.

Gulsen dedi ki...

Süper bir fikir

Adsız dedi ki...

bu sepetten yapmak istiyorum ama kullandıgınız ip ve arasındakinin ne oldugunu anlayamadım yardımcı olurmusunuz lütfen

nalan dedi ki...

Adsız :Sepeti ben örmedim.Ama arasında kullanılan ip urgan veya fitil denilen ip .İkisinden de yapılıyor.Bu ipleri ben Ankarada Ulusta çantacılar pasajı çevresindeki çanta üretim malzemecilerinde görmüştüm. Örmede kullanılan ip ise ince merserize,orlon,ağ ipi gibi bir ip ile yapılabilir. Yardımcı olduğumu umuyorum. Sevgiler.