1 Eylül 2014 Pazartesi

CİPS MERAKLILARINA EV YAPIMI PİRİNÇ CİPSİ


Bir kaç yıl önce bir kaç aylığına gittiğim Amerikada Hintli komşumun bahçe   masasında  bir şeyler
kuruttuğunu gördüm.  . Cipsmiş Nasıl yaptığını gördüm ve tadına da baktım .Güzeldi.Hemen biz de denedik ve beğendik...
                                         Soldaki Sandita,sağdaki Tamara,


Sabah balkonda otururken Sandita Hanımın bahçe masasına naylon  bir örtü serip üstüne kepçeyle bir beyaz sıvıyı yuvarlak şekilde döküyordu.Boza kıvamındaki sıvı hafif kabarık 5-7 cm çapında daireler şeklinde dizildi. bir kaç saat sonra kurudular. Sandita onları tek tek özenle kaldırıp bir kutuya aldı beni de aşağıya çağırdı.
Yanına gittiğimde beyaz yuvarlakları kızgın yağda kızartıp bana ikram etti.
Lezzetli pirinç cipsleriye böyle tanıştım.

Tabii hemen  nasıl yapıldığını sordum. Sandita çok pratik ve zeki bir hatun. Aramızda tarzanca anlaştığımız için hemen beni mutfağına yönlendirip malzemeleri gösterdi. Eh ben de zeka ve pratiklikte aşağı kalır mıyım hemen olayı çözdüm.
Malzemeler :
Pirinç,tuz, baharat (köri) ve yeterince su idi.
Yapımı da  ; pirinç suda  iyice,hatta dağılana kadar pişirilecek. Mikser veya blenderle  boza kıvamında bir hamur yapılacak .Tuz ve köri,veya sizin sevdiğiniz baharatlar katılacak. Güneş gören bir masaya serilen naylon örtü üzerine  kepçe yardımıyla dökülecek. Minik (5-7 çapında )  kabarık yuvarlaklar  halindeki pirinç lapası kubbecikleri kuruyunca düzleşecek ve şeffaflaşacak.
İyice kuruduğunda itina ile (kolayca kalkıyor)toplanıp saklama kabına konacak. Yemek istediğinizde kızartma tenceresinde  kızgın yağda 1-2 dakikada pembeleştirip çıkarılacak. İşte ev yapımı prinç cipsimiz böyle yapılıyor.
 Biz az miktarda denediğimiz için aynı gün tüketmiştik.
Siz  yapınca beni de çağırmayı unutmayın e mi :)

9 yorum:

Banuca dedi ki...

Daha neler öğreneceğiz yaaa.... :)))
Bu internet olayı hayatımızı renklendireceğine daha çok karıştırıyor gibi geliyor artık bana yani... Yemekti örgüydü keçeydi geridönüşümdü derken arşive arşive at... manyak oldum yaaa :)))

Handan dedi ki...

Kızartmadan, kurumuş halleri nasıl oluyor acaba?

nalan dedi ki...

Banucum :)

nalan dedi ki...

Banucum :)

nalan dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
nalan dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
nalan dedi ki...

Banucum :)

nalan dedi ki...

Handan,
sedefli beyaz patates cipsi biçiminde :)
Geçen gece bir türlü yorumları gönderememiştim.

Zeytinli dedi ki...

deneyeceğim bayağı ilgimi çekti :)))
banada beklerim www.kiriksemsiye.blogspot.com
sevgiler