30 Mayıs 2008 Cuma

Müstesna bir gönül insanı Zişan Kızlcıklı

<
Bu gün size tanıtacağım kişi benim ve dostlarının ,hemşehrilerin kendisine seslendiği adıyla
Zişan Abla ;
Ben onu sevgili arkadaşım Füsunun sayesinde tanıdım.
O Bozüyüklü,eskişehirde ikamet ediyor gibi görünmesine rağmen onu hafta içinde belirli günlerde Bozüyük,Kütahya,inönü hatta ikihaftada bir Samsunda görebilirsiniz. 15 yıl önce tanıştığımız zaman ömrünün kalanında bilgi ve beceri birikimini ilgilenenlerle paylaşacağını ve bunun için de ilk önce memleketinden başlayacağını söylemişti.
O günden bu yana onu hep koştururken ,öğretirken ve öğrencilerine yaptırdığı güzellikleri sergilediklerinde gördüm.


Eğer il dışında değilse onu bu resimlerde gördüğünüz Eskişehirde Haller Kültür Merkezindeki odasında yine kurslar vermeye devam ederken görebilirsiniz.
Etrafı ya öğrencileri,ya dostları ya da duyp gelen,tanışmak ,birşeyler öğrenmek isteyenlerle doludur.


Resimlerde de gördüğünüz gibi ince zevkiyle geçmişle geleceği buluşturan kişisel eşyalarını odasında kullanır. bu değerli eşyalara yazık değil mi ?diyenlerede- Eşyalarımı kullanmazsam ne işe yarar.Benim bütün zamanım burda geçiyor bir evim de burası .diyor .
Ama ben sanıyorum hatta biliyorum ki o;bu güzellikleri de tanıtma ve öğretme amacı güdüyor.



Birlikte olduğumuz pozumuz güzel bir resim olmasada yayımlamaktan kendimi alamadım.

gördüğünüz gibi herköşede zamanın yıprattığı hatta parçaladığı güzel işlemelerin sağlam yerleri (avuçiçi kadar bile olsa)yeni ama yine zor bulunan kıymetli muare ve taftalarla kırkpare( veya yama da denebilir) tekniğiyle yeniden hayat bulmuş yaşamaya yeni nesillere ulaşmaya devam ediyor.
Elinde değerli ama kullanamayacakları kadar eskimiş işlemeler veya kumaşları çok eskidiğinden kullanılamayan kıymetli kumaş ve işlemeleri ,kaftan,gelinlik,bindallı parçalarını,muareleri,elmasiyeleri olanlar onları Zişan Ablamıza ulaştırıyor o da bunlara uygun deseni ,renkleri hatta çoğu zaman kumaşları ayarlayıp öğrencilerine veriyor.Hatta muareleri dokuyan Gaziantepli ustlara bizzat gittiğini bilirim.
Tabi bu yaptıkları için ,kurslar ve dersler için para almadığını hatta çoğu zaman bizlerden masraf ettiğini biliyorum.
Ben de Ankarada tek başıma onun öğrencisiyim. Bozüyük e gittiğimde bana keserek verdiği motifleri evde birleştirip bitiriyor sonraki gidişimde gösterip aferinimi alıyorum.
<
Size tanıtmaya çalıştığım ZİŞAN KIZILCIKLI hanımefendi,benim sevgili Zişan Ablam
Allah sana sağlıklı uzun ömür nasibetsin ve neşeli,bilgili paylaşımlarınla bize ışık olmaya devam et

8 yorum:

Cocukla Cocuk dedi ki...

Böyle insanları tanımak kesinlikle bir ayrıcalık. atölyesi harika görünüyor. Işığı hep devam etsin.

Annekaz dedi ki...

gerçekten çok özel bir insan ve çok özel çalışmalar tebrik ederim.Allah uzun ömür versin..

Adsız dedi ki...

Bu kişiyi başlıkta gönül insanı diye tanımlamışsınız.
Yazıyı sonuna kadar okuyunca anladım ki gerçekten o bir gönül insanı.
Ayrıca imrendim yani demek ki bazı insanlar birkaç seneye birkaç on yılları sığdırabiliyor.
Yaşamak budur işte.

MOONUSCAKE dedi ki...

bu yazıyı oldukça geç görmüşüm ama iiki görmüşüm...zişan teyzemiz hem çok kültürlü hem çok becerikli hem de hayat dolu çok şeker bir insandır... onun bu şekilde tanıtıldığını görmek çok hoş...sevgiler

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

selam ben senay, gercekten super bir blog, eger facebook veya twitter varsa eklemek isterim...

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.