29 Kasım 2007 Perşembe

Çok işlevli bir bebek oyuncağı dikelim











Bu sevimli aslan kış bebeklerine ve annelerine doğumdan sonra çok gerekli olacak




Çünkü çok yönlü ve çok işlevli tasarlanmış,
hatta on marifet.org da sergilenecek kadar.
Marifetlerini sayayım
1-önce sevimli bir oyuncak
2-Sancılı hallerde ve ısıtmak için ,içine sıcaksu torbasını koyuyorsunuz,
bebeğiniz ısınıyor; gazından, ağrısından kurtuluyor.
3-Aynışekilde ;su torbası yerine lavanta torbasını
mikrodalgada 30 saniye ısıtıp koyuyoruz ,o da ısıtıp,kokusuyla da sakinleştiriyor...hem anneyi hem bebeği.
4-Eli boş kaldığında biberonunuzu taşıyor.
5-Emziğinizi koluna takıp kaybetmeden saklıyorsunuz.
6-Sırtındaki askısından karyolanın kenarına asıp süsleniyorsunuz....

Eh bir nesneye de bukadar çok görev yüklemek ,
ancak benim gibi pragmatik bir kişiliğe yakışırdı yani...
Daha ne olsun arkadaşlar.





Yaptıklarımı resimlemek ve anlaşılır biçimde sunmakta zorlanıyorum .
Birşey yaparken zamanla sınırlıymışım gibi öyle acele ederim ki
resimlemek aklıma geldiğinde işin sonuna yaklaşmışımdır çoğu kez.
Bu sefer de arada unuttuklarım oldu ,artık onlarıda sözle geçiştireceğiz.







Malzemeler
Aslanın postu için uygun desenli kumaş,
içi için penye havlu ,
elyaf,fermuar,
başını süslemek için polar ,düğme,boncuk,nakış ipi


Bir kalıp çıkardım,ön ve arkayı ayrı ayrı ,kumaşa iğneleyip kestim,
içi içinde havlu penyeyi ve elyafı da kestim,
kolları da kestim diktim cırtbantlarını da uçlara diktim,
içini doldurdum


Başınıda önce kulakları yüze rapdettim ,yele için polarını teyelleyip d
yüz büyüklüğünde penyeyi yüzüne kapatıp,kulaklar ve yele içte kalarak diktim bıraktığım 3cm açıklıktan yararlanıp çevirdim içini doldurdum.

4
beden için biçtiğim elyafı ,iç ve dış parçaları araya bacakları ve kollarıda yerleştirerek dikip çevirdim birne (İçi düz renk olana)bağcıkları ,içi desenli olana da fermuarını diktim.
Başını da monte ettim yüzünü işledim,



7


Gördüğünüz hale geldi.Su torbasına sıcaksu doldurup deneme sürüşü(!)yaptım .
Memnun kaldım yumuşak sıcak ve sevimliydi.

Hemen birkaç tane başkamodellerle de çalışıp torunumunkini ayırıp ötekileri gittigidiyordaki yerme koydum buraya bakarak görebilirsiniz
Dikmek isteyenler buradan ,almak isteyenler oradan faydalanabilirler.
Ayrıca bu konulardaki sorularınıza sevinerek özelden de cevap verebileceğimi belirteyim.Beğendinizse bildirin lütfen







9 yorum:

Adsız dedi ki...

selam
bu gün itibariyle neden olduğunu anlamadığım nedenden dolayı blogcu yönetimi bloğumu kapatmış bulunmakta ulaşabildiğim arkadaşlarıma bildirmek istedim
size başarılarınızın devamını diliyorum
arkadaşlığınız dostluğunuz ve herşey için teşekkür etmeye geldim belki bir zaman gene karşılaşırız
saygılar ve sevgilerimle

nalan dedi ki...

Sevgili June25 güzel blogunun neden kapandığını anlamadım,senden uzak kalmak beni üzecek ,umarım bir yanlışlık sonucudur ve düzelir.Şimdi blog desteğe mesaj atıp sorayım bakalım ne diyecekler?
Böylece yalnız olunmadığını da göstermiş oluruz.
Bizi kendinden mahrum bırakma ve bir blog daha aç lütfen.

nalan dedi ki...

Bu Mesajı blogcu desteğe yolladım bakalım ne yanıt gelecek

Blogcu dostumuz june25 .blogcu.com un blogunun neden kapatıldığını merak ediyorum ilgiyle izlediğim bu blogu tekrar görme arzumun dikkate alınmasını diliyorum

Cocukla Cocuk dedi ki...

Pek marifetliymiş kedimiz ama asıl marifetli sizsiniz Nalan Ablamız. ellerinize sağlık. lavanta yı mikrodalgada ısıtma bizim için yeni bir fikir.

Adsız dedi ki...

Nalan Hanım ilginize inanın çok teşekkür ederim bende blogcu admine yazdım henüz yanıt gelmemesine rağmen bloğum açıldı artık giriş yapabiliyorum bunda sizin katkınızın büyük olduğunu düşünüyorum
sadece bloğuma değil blogcu sitesine de girmemi yasaklamışlardı
şimdilik sorunu düzelttiler sanırım
başta siz ve ilgisini dostluğunu esirgemeyen tüm blog arkadaşlarıma kardeşlerime can dostlarıma sonsuz sevgilerimi iletiyorum
saygılar

nalan dedi ki...

sevgili june25 ,
sorunun çözüldüğüne çok sevindim,
tepki göstermenin önemini hep beraber hareketi öğrenmek bizim ve ülkemizin tek umarı galiba.Sana ve güzel bloguna yeniden kavuşmanın sevinciyle doldum.

nalan dedi ki...

Sevgili çocukla çocuk,sizden öğrendğim şeyler karşısında bende size bir katkı yapmakla mutluyum,ben bu usulü,omuzlarımdaki ağrılar için papatya yastığında uyguluyorum.Normal fırında da olabiliyor.Sadece fimo pişmiyor yani fırınlarda...

Adsız dedi ki...

ablam valla ne kadınsın maşallah sana torunlar yaşadı valla böyle anneanneleri var gurur duyacaklar seninle ben zaten duyorum ve senin o gülen yüzünü öpüyorum Maho enişteme hürmetler kızlara selam

sefa97 dedi ki...

öğretmenim;
uslubunuzun sıcaklığı, samimiyeti beni büyülüyor.
umarım siz yaşalara geldiğimde, çevreme aynı sıcaklığı yansıtabilirim.
saygılar&sevgiler