9 Eylül 2008 Salı

TAKINTI


(resim internetten alındı)


İnsanlar yaşlandıkça takıntıları artıyor.Ben evel- eski çevre kirliliği,doğal yapıyı koruma,özkaynakların ekonomik kullanılması konularına dikkat ederdim.Ama son yıllarda bunlara iyice taktım
Geçen yılki susuzluktan sonra bir bardak temiz suyu bile dökmeyip bahçeye balkona taşır oldum.Evdekiler dalga geçmeye başladılar ,ama yılmadım ,aldırmadan devam ediyorum.
Geçen gün baktım sokağı sel almış,
eyvah ana boru patladı sular boşa akıyor diye dövünme moduna geçerken
o ne !!!!
yan sokağımızdaki bir komşu arabasını yıkıyormuş meğer...
alsın mı beni bir sinir...
öfkeden oturup ağlıyacağım.
Ramazan günü oruç ağız gidip kavga da edemem ,halim yok.
Düzgün düzgün anlatayım desem sabrım yok mecalim yok...
Aklıma kendisini ilgi ve sevgiyle okuduğum genç blog yazarlarından Emrah Atik'in blogunda okuduğum bu yazısı geldi Gittim bir daha bir daha okudum. Hislerime ancak bu tercuman olur dedim,
hemen bir maille izin istedim ve oluru alınca da sizle paylaşmak için buraya aldım.

"Ah Yalan Dünya...

Kürem ısınmış, buzullarım erimiş... Erisin...
Dünya benim traş suyumdan yapacağım tasarrufa bakar hale gelmiş...
Gebersin gitsin...
Allahın öküzü orman yakmış...
Fabrikalar duman tüttürmüş...
Hayvanın biri savaş çıkarmış, kimyasal silahlar kullanmış, az bile bunlar bizim gibi insan müsveddelerine...
10 Yılda nüfusumuz ikiye katlanmış...
Üreyin siz daha... Siz üredikçe dünya da genişliyor zaten... Doğurun Allah verecek belanızı... Üç değil beş doğurun...
Havalar mevsim normallerinin üstünde sıcakmış...
Hangi mevsimin normali, mevsim mi kaldı?
Bence küçücük devletlere ayrılsın dünya... Herkes istediği rejimi bir tatsın doyasıya... Son zamanlar bunlar, kimse mahrum kalmasın hayallerinden... Cemaate mini Vatikan Konya dolaylarında:)))) Ben Egemi isterim... Dünyamın son demlerinde denizime karşı demlenir komşudan müzikler dinlerim:)))) Hala balık ve yengeç var nasıl olsa...
İster istemez Arthur Rimbaud'un şiiri geliyor aklıma yine, daha önce de kullanmıştım bu şiiri ama şimdi cuk oturacak tabiri caizse:))))
'Bırak gebersin geberecekse dünya, gerçek gelişme budur.
Haydi ileri...'

Haydi şimdi kişisel gelişin, kariyer yapın, birbirinizin tepesine çıkmak için sizin tepenizdekine yalakalık yapın... Tam zamanı... Şimdi değilse ne zaman? Çok vaktiniz kalmadı, savaşın, yakın yıkın yokedin..."

EMRAH ATİK

Kalemine sağlık Emrah

Sevgili dostlarım ;Emrah Atik'in blogunu henüz keşfetmemişseniz kayıptasınız derim,ölçülü ironisiyle ülkeye,dünyaya dair ilginç yorumlarıyla okunası bir blog

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Çok haklısın Nalan ablacım, Sevgili Emrah çok güzel yazıyor ve düşündürtüryor, hatırlatıyor..

Gülen Tezer dedi ki...

Nalan abla, arabasını sokağı sel alacak kadar müsrifçe yıkama duyarsızlığını gösteren birine gidip bu hislerini söylesen başına gelecekleri tahmin bile edemiyorum.Bu duyarsızlığı gösteren kişi bu tepki karşısında haksızlığını da kabul etmezdi.Kabul edecek olan kişi her yerde bas bas bağırınılan küresel ısınma, özkaynakların tükenmesi, susuz kalma tehdit haberlerine biraz kulak kabartıp bunu yapmazdı.
Yürüyüş yolunda yürüyüşüm bittikten sonra mıntıka temizliğine girişiyorum da insanlar gözümün içine baka baka hala çöp atıyorlar ama bir akşam dayanamayıp topladığım çöpleri çöp atmaya devam eden insanların önüne döküverdim bir hışımla!Ve dedimki biraz da sizin önünüz kirlensin!Herhangi bir yorum beklemeden dönüp arkamı gittim.

Emrah ATİK dedi ki...

Biraz geç oldu ama teşekkür etmek istedim...
Beğenmeniz ve blogunuzda yer vermeniz beni çok mutlu etti...
Teşekkür ederim...