25 Mart 2009 Çarşamba

enginar yaprağı ve sapı ile yemek yaptım


İzmirli konuklarım İzmire döndüler.Dönünce de çok sevdiğimizi söylediğimiz enginarlardan yollamışlar.Buradada enginar yiyoruz ama bu kadar taze ve körpesini değil bulmak ,hayal bile edemezdim.
O kadar tazeler ki yapraklarını bile ziyan etmemeli diyerek internet turu attım ve saplarının da yemek yapılabileceğini öğrendim.
Hemen sıvanıp yemeği ocağa koydum.
Bu blog yemek blogu değil ben de bu konuda iddiası olmayan bir hatunum.
o nedenle şöyle bir anlatıp geçeceğim.Siz uygular ve resim yollarsanız memnuniyetle yer veririm benden umut yok :)))

Zeytinyağlı Enginar Sapı
Enginarların yapraklarını saplarınıiyice yıkadım,
içindeki yumuşak ve lifsiz öze kadar soyup doğradım ,
limonlu suya koydum.
5-6 adet arpacık soğanı bütün,3-4 yeşil soğanı doğrayarak bir fincan zeytinyağında kavurdum.
Yarım çay kaşığı zerdeçal,tuz,şeker ekledim .
Doğranmış yaprak ve sapları; sapları beklettiğim suyu bir tatlı kaşığı un ile karıştırarak tencereye ekledim.
Bir büyükçe patates ve havucu soyup doğradım ,bir ffincan da bezelye ekledim.Pişmeye bıraktım.
İndirince üzerine kıyılmış dere otu ve limon ekleyerek soğuttum.
Bizim evdeki sebze sevmezler biraz nazla başladılarsa da iki çataldan sonrasını zevkle yediler ve beğendiler
Sağolun Fundacığım ,Nuriyeciğim.Bu kadar taze enginarları sayenizde bulup şifa niyetiyle ve bayılarak yemiş olduk.

bu yıl enginar saplarını ve yapraklarının sadece enli damarlarının üç kez kaynatıp pişirdim ve daha lezzetli oldu eklemek istedim

07 Mayıs 2010 11:25

6 yorum:

beyaz mendil dedi ki...

Enginarı severim ve yemeğini yaparım ama yapraklarını hep atardım.Teşekkürler hayatım,paylaşım için.

Adsız dedi ki...

enginarrrr :) biz izmir lilerin gözünün nuru resmen:) nalan öğretmenim benim mail adresime asresinizi yollarsanız bende size bir nur göndermek isterim:)

MAVİ UMUT dedi ki...

Hiç bilmiyorum bu lezzeti desem..

ayça dedi ki...

ben 31yıllık istanbullu olarak enginarı suda satılan çanak şeklinde bi sebze olarak yerdim.ne zaman ki izmire yerleştim o yediğimin enginarla alakası olmadığını anladım.şimdi körpe,yapraklı,saplı rüya gibi bi sebze benim için enginar))

nalan dedi ki...

bu yıl enginar saplarını ve yapraklarının sadece enli damarlarının üç kez kaynatıp pişirdim ve daha lezzetli oldu eklemek istedim

bicümle dedi ki...

il kez yapıcam becerebilirsem tşklr paylaşım için :)