27 Temmuz 2010 Salı

KULLANMADIĞIMIZ ESKİ EŞYA VE KIYAFETLERİMİZ

Eski eşyalarımızla ilgili ne yapacağımızı bilemiyorsak bana gelen bu maili okuyarak ve sizlerde bloglarınızda ve çevrenizde duyurarak onların tekrar tekrar kullanılmasına ,işe yaramasına katkıda bulunabilirsiniz.Geçen yıl ABD a geçirdiğim 3 ay boyunca en çok dikkatimi çeken insanların artık kullanamadığı eşyaları yol kenarlarına,evlerinin önüne üzerina alabilirsiniz,bedava,serbest gibi notlar da koyarak başkalarına sunmalarıydı.Yoldan geçenler arabalarından inerek bunları inceliyor içlerinden beğendiklerini alıyorlardı.
kaldığım katın çöp odasında artıkları poşetle attığımız pencereden ayrı yerde başkalarının işine yarayabileceği düşünülen eşyalar hatta hatta yiyecekler için yer vardı .Orada bazen bir çocuk arabasıbazen bir battaniye vb bazen de yarım şişe şarap,kutusunda yarısı yenmiş pizza bile oluyordu.Merakımdan yarım saat sonra gidip baktığımda alınmış olduğunu farkediyordum.Bizde ise ayıp sayılan bu davranışların yerleşmesi ne iyi olur .İşte böyle düşünüp eyleme geçen Çankaya Belediyesi Toplumsal Dayanışma Merkezinden aldığım mail :

KULLANMADIĞIMIZ ESKİ EŞYA VE KIYAFETLERİMİZ

Evlerde çatı araları kalmadı,kullanmadığımız eşyalar ve fazla kıyafetlerimiz gardıroplara ve depolara sığmıyor.
Size fazla gelen eşyalara bir başkasının mutlaka ihtiyacı var.
Yardımlarınızın ihtiyaç sahiplerine elden ele ulaşmasını istiyorsanız.
Çankaya Belediyesi Toplumsal Dayanışma Merkezi ile iletişime geçebilirsiniz.
Çankaya Belediyesi
Toplumsal Dayanışma Merkezi
2.el kıyafetler,yıkanmış, ütülenmiş ve paketlenmiş şekilde teslim edilirse mutlu
oluruz.

Çocuk/bebek kıyafetleri ve oyuncakları, bebek arabası v.b lerinin ayrı
paketlenmesini öneririz.

Eşya ve ikinci el kıyafetlerinizi 1 hafta içerisinde evden,araçla alıyoruz..
(Ankara dışı kıyafet yardımlarını kargoya verebilirsiniz. )
Alo TODAM: 4310079 / 1235
Adres: Mithatpaşa Caddesi No:52 Kızılay-Ankara


Bu Mesaji ulaştırırsanız çoğalırız ;¦

NOT:Çankaya Belediyesi Toplumsal Dayanışma Merkezleri Çankaya'da 20 mahallede
yaptığı çalışmalarla Sağlıklı Kentler Birliği tarafından 2010 yılı sosyal
sorumluluk alanında en iyi uygulama ödülünü layık görülmüştür.
Tezcan Karakuş Candan,Mimar
Çankaya Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Müdür Yardımcısı
Toplumsal Dayanışma Merkezleri Sorumlusu"
sevgiyle kalın

18 yorum:

haykırış dedi ki...

Sevgili Nalan öğretmenim,
Yazınızı okuyunca anlatmadan geçemeyeceğim.
Vaktiyle beyaz eşyalarımızı değiştirdik küçük oğlum baba sakın hurdacıya falan satıp etmeyin benden haber bekleyin dedi.. Tamam dedim..
Oğlum Atatürkçü Düşünce derneğini arıyor ihtiyacı olana vermek kaydıyla alınmasını istemiş ne demişler biliyormusunuz.
"Biz kullanmış eşya almıyoruz.."
İnanın öyle bir kızdım ki yahu be adam sana kullan demiyoruz ki kullanabilecek, yardıma ihtiyacı olan varsa dernek olarak tanıdık birisini tavsiye etmenizi istemiştik.
Çankaya Belediyeside aynı şeyi yapar gibi düşünüyorum çünkü bizler biribirimize sahip çıkmayı beceremiyoruz ya da istemiyoruz.
Bu bağlamda sizin duyarlılığınızı kutluyorum notunu aldım gerekirse adres olarak eşe dosta da verebilirim.
Bu arada Kandilinizi kutluyor sonsuz saygılarımı sunuyorum.

Banuca dedi ki...

Almanya da ne güzel bir adet vardı, hala da var sanırım. Her ayın ilk salı akşamı saat 8 den itibarendi yanlış hatırlamıyorsam herkez kullanmadığı eşyaları kapısının önüne kaldırıma çıkartır, isteyen herkez de oralardan toplardı, ben bir çekyat almıştım :))Sabaha karşı 5 gibi geri kalanı belediye arabası toplardı. Bol bol da ikinci el dükkanları vardı, satmak isteyenler için, oraya istediğiniz fiyat üstünde bırakırdınız, satılınca paranızı alırdınız, sanırım dükkan da küçük bir komisyon alıyordu. Amerikada da "garage sale" var ya.
Bizde nedense insanlar birbirinden ya da ikinci el almaktan utanıyorlar....
Biz

Açalya dedi ki...

hemen duyuruyorum

Cocukla Cocuk dedi ki...

Nalan Abla'cım, biz de ayıp sayılıyor gerçekten, ihtiyacı olduğunu bildiğimiz kimselere bile çok dikkatli kırmayacak şekilde önermeye çalışıyorum kendi adıma, özellikle küçülen kıyafetler epey bir problem. Bu alışkanlığın yaygınlaşmasını ve çankaya belediyesiyle kalmamasını diliyorum.

Unknown dedi ki...

Ablacım bnmde ihtiyacım var kıyafetlere ne olursa olsun abla kapıcı dairedinde oturuyoruz durumumuz iyi deyil abla 05465235724

Elif dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Elif dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Elif dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

Az kullanılmış kıyafetleri ihtiyacı olan birisine vermek istiyorum paylaşmak güzel ve insanı bir duygudur.

Unknown dedi ki...

Az kullanılmış kıyafetleri ihtiyacı olan birisine vermek istiyorum paylaşmak güzel ve insanı bir duygudur.

nalan dedi ki...

Hakan Bey bu yazı çok eski.Şimdi freecycle gruplar var size ikisinin linkini vereyim teklif açarak istediğinize ulaştırırsınız. Bana da sonucu yazın lütfen nalanguler@gmail.com
https://www.facebook.com/groups/atmaver/?ref=ts&fref=ts

https://www.facebook.com/groups/521951554634164/?ref=ts&fref=ts

Adsız dedi ki...

Bna yollarmisiniz

Adsız dedi ki...

No 05071765527

Unknown dedi ki...

Güzel paylaşımlar nalan hanım. Bende ankarada ikici el eşya verebilecegim bir yerler arıyordum. Sağlıcakla kalın.

Unknown dedi ki...

Güzel paylaşımlar nalan hanım. Bende ankarada ikici el eşya verebilecegim bir yerler arıyordum. Sağlıcakla kalın.

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

Sevinirim verirseniz eger 05324164014