17 Aralık 2010 Cuma

Ben Bilinçli Bir Tüketiciyim


Oldukça iddialı bir cümle ile başladım söze.
Amacım kendimi övmek olmasa da tüketirken 35 yıldır uyguladığım,dikkat ettiğim konuların son yıllarda yayın organlarından da doğrulandığını gördükçe mutlu oluyorum.
08.03.1995 tarih 4077 sayılı kanun çıkmadan önce de haklarımın olması gerektiğini bilir ve sorunlarımı direkt firmaya ileterek çözerdim. Bu aşamaları öğrencilerimle beraber yazdığımız mektupla firmaya iletip sonucu da birlikte alır üzerinde tartışır teşekkür mektubunu da beraber yazar postalardık.
Daha sonra kanun yürürlüğe girmesinden sonra Adapazarı Belediyesinin yerel radyosu ART de Bilinçle Tüketiyorum diye bir dizi program yapmıştım.

Sadece sorunları değil memnuniyetleri de hem ilgililere hem de çevreme duyurmaya hep özen gösteririm.

Bu gün de güzel bir olayı paylaşıyorum.
Dün gece gece
KORKMAZ MUTFAK EŞYALARI SAN.ve TİC.A.Ş e aşağıdaki uzun maili yollayıp sıkıntımı anlattım

Merhaba sayın yetkili,
Ben nalan Güler,
emekli bir öğretmen aynı zamanda da çay tiryakisi .Kalitesine tanık olduğum mutfak eşyalarından bildiğim namınıza güvenerek 2,5 yıl önce Korkmaz A342 çaykolik çaydanlığınızı aldım. Damak tadıma uygun ,masamın yanında elimin altında iki yıl büyük bir memnuniyetle kullandım.
Eşe dosta tavsiye ettim. Onlar da önce bende çay içip sonra aldılar.İki yıl biraz geçmişti ki bir gün birden çaydanlığım sustu.Çok üzüldüm inanamadım kontrol lambası yanıyor fakat ısıtmıyordu.
Kızlarım bana "zaten bir malın ömrü garanti süresidir" dediler .
Ben de hayır Korkmaz ömürlük ürünler yapar yanıtını verdim ve bu güvenle bana çok da yakın olmayan Ulus- Öziçeller servisinize götürdüm.
Termostatının bozulduğunu fakat kazanın değişmesi gerektiğini söylediler.Ellerinde olmadığı için bir kaç gün sonra gelmemi söylediler. Bir kaç gün sonra gidip emekli bütçemi zorlayan kazan ücretini ödeyerek onarılan çaydanlığımla eve döndüm.
Sorun başladı.
Şöyle ki;çaydanlık çalışırken daha önceki kullanımlarımdan bildiğimden daha fazla ısındığını,sürekli su buharlaştırdığını ve saplarından birinden su damlattığını görüyorum.
termostatının öncekinden daha yüksek derecede ısıttığını çok ve sık sık kaynadığından dolayı da buharlaşan suyun saplardan damladığını düşünüyorum.
Yeniden servise gitmek,bırakıp dönmek ,tekrar gittiğimde de normal bu yanıtını alacağımı düşünüyorum
Zaten değişen kazan için de garanti belgeniz yokmuş,öyle yanıt aldım.
Boşuna bu yaşta,bu havada servise gidemeyeceğim için size yazmaya karar verdim.
Firma adınızın ve sektörünüzdeki mazinizin verdiği güvenle size ulaşmaya karar verdim.
Bakalım yanılıyor muyum?

Sabah bilgisayarımı açtığımda hemen yanıtlandığını gğrüp şaşırdım. Gece yazdığım maile sabah yanıt gelmş,iş ve sorunumun çözüleceği müjdesi verilmişti.


Sayın Tüketicimiz,
Korkmaz Mutfak Eşyaları Olarak ürünümüzün her zaman arkasındayız.
Ürününüzü Emek Mah.Ordu Cad. No:30 34785 Sancaktepe-İSTANBUL
adresimize ptt veya sürat kargo ile gönderiniz ürününüz ustamız tarafından
tamir edilip sizlere gönderilicektir.Bilgilerinize sunulur.
Saygılarımla
Resmiye ÖZTÜRK
MÜŞTERİ HİZMETLERİ

Ben de KORKMAZ MUTFAK EŞYALARI SAN.ve TİC.A.Ş sorunuma 10 saat içinde cevap vermek nezaketini göstermesini benim de bu durumdan doğan sevincimi sizlerle paylaşmak istedim.
Çaykoliğim onarılıp geldiğinde ilk demlediğim çayı da size ikram edeceğim.

9 yorum:

Nedret dedi ki...

Anacığım, öyle bir yazmışsın ki, firma sahibi olsaydım, kapına gelir yenisini getirirdim:)))

MAYRI dedi ki...

Bence de Nedret hanım haklı....yenisi gelmeli gelince de....haber ver sayfamda ve facede paylaşayım.
<:))

nrhnmrl dedi ki...

Vallahi ben de dayanamaz yenisi ile gelir hadi bi çay demleyin de beraber içelim derdim.:)
Sevgiler

nalan dedi ki...

heeee siz dalganızı geçin bakalım neduk,mayri ve nhmrl:)))
Linki gönderdim ,şimdi Resmiye Hanım yorumları okuyup çaya bana değil de size gelir bir de hediye demkolik getirirse görürsünüz.
not:Demkolik ,Çaykolik'in küçük kardeşidir.Onun çayı da tarafımdan denenmiş ve tavsiyeye şayândır efenim!

fiamma dedi ki...

Ne kadar bilncli bir tüketiciyim bilmiyorum ama bizde en sık bozulan alet ütüdür ki mutlaka en sıkışık anımızda bozulur. Ben de Philipsten servis olarak çok memnunum geçenlerde bozuk ütümü posta ile gönderdim ve garanti süresi geçmişti bir de mektup döşendim senin gibi 1 hafta sonra yepyeni bir ütü gönderdiler.Helal dedim aslında bozuldu diye atmamak gerek aynı şeyi carrefourdan aldığım ütü içinde yaptım onlarda sağolsunlar yenisini göndermişler.2 ğtğmde yenilenmiş oldu böylece...

Nilgün Komar dedi ki...

seni ve firmayı tebrik ediyorum!

MAYRI dedi ki...

Valla iyi olurdu Nalan hanım....benim kettle da bozulduydu....bari bi poğaça yapayım. Nolur nolmaz...ha ha ha.

Stil Direktoru dedi ki...

Hahah abla süper yazmışsın bakalım firma ne cevap verecek bu arada sana abla bak denersin belki diye bir mail attım mucx

nrhnmrl dedi ki...

Dalga geçmedik Nalan Abla getirsinler tabii ne var sanki.
Ayrıca bekleriz Resmiye Hanımı neden olmasın.:)