5 Aralık 2010 Pazar

Evdeki değiştirme ve yenileme çalışmaları 1

Evde taşınmadan sonra yapılacak diye planladığımız işlere ancak başlayabildik.


Bu dolapcağız 30 küsur yaşında.Ankara Sitelerde iyi bir usta elinden çıkma.Bakmayın harap-bitap haline ...Sayısız taşınmalarda makyajı silinmiş,yüzü çizilmiş ama iskeleti sağlam .
Son yıllarda onu üç katlı evin alt katında depo olarak kullandığımızdan ve bakım yapmadığımızdan bize biraz da darılmıştı.Onun için böyle göründü gözünüze.



Evi aldığımızda onu belkide taşımayacak bırakacaktık.Fakat yatak odamızın duvarına tam oturunca götürmeye karar verdik.
Tavanla arasındaki 80 cm boşluk bize bize depolama alanı da oluşturacaktı. Önce ölçüler alındı Bauhausa gidildi.Dolabın koyu kahvesine uygun mdf seçildi,Kestirildi.



Maho iş başında.
İçimden bütün cin fikirlerimi gerçekleştirebilen sevgili kocama minnettarım.Bazen bunları kabul ettirebilmek uğraştırsa da her zaman yanımdadır.
Yüklük bölümü imal edilmeye başlandı.
İki sabit iki açılır kapak olacaktı.

Eveet yüklük tamam .Görüldüğü gibi mdf bölümle boyanın arasında biraz renk farkı var.
Merak etmeyin giderilecek:))

Çekmecelerin yuvaları değişecek,Raylar takılacak ve sayısı üçe indirilecek.
Çok iş var çoook.
Yak bir sigara daha.
Ben de bu arada dolabı hafif zımparalayıp dökük yerlere macun çekip görünecek yerlerini boyamalıyım.
66

Sıra kapakların makyajına geldi.
Reyondaki görevlinin
-Olmaaaz,ahşaba katiyen duvar kağıdı yapıştıramazsınız ,ben denedim olmadı tarzındaki yüreklendirmesi(!) biraz kafamı karıştırsa da eski bulaşık makinemin kapağına duvar kağıdını formika tutkalı ile yapıştırdığımı hatırladım.
Rengini koyulaştırdığım kapakları tutkallayıp yapıştırdık .
Gayet de güzel yapıştılar.

77

Kapakları kağıtladıktan sonra mdf kapaklara da bir iyilik düşünülmeliydi değil mi.Eee serde ice kağıt oymacılığı(kaat'ı)var ya kalın kağıdı da oyarız evelalleh deyip deseni oyup çıkardım .Aynı usulle yapıştırdım.
İkisini de aynı hizada yapıştırmak lazım.Oysa desen* müsenna değil .
Oldukça telaşlanarak yaptım,kapak biraz fazlaca kirlendi.
*müsenna: osmanlıca ikili yada iki şeyin karşı karşıya gelmesi,Desenin ayna tutulmuş gibi aksinin de yanında olması demektir.

Mdf üzerine de aynı sağlamlıkta yapıştılar.Haydi bakalım sırada bulaşan tutkalı temizlemek lazım. Birkaç kere bezle sildimse de olması plastik bir çubukla kazıyarak tutkal izlerini temizledim.

Zor da olsa çekmeceler de yenindi,yerlerine takıldı.Kulplar takıldı.karşısına geçip bakıldı ve sıra yandaki 20 cmlik boşluğu değerlendirmeye geldi.
Tabiat boşlukları affetmez Nalan da her boşluğr bir hoşluk sıkıştırmazsa uyuyamaz evelallah:))
Bu kez ben masumum huyumu bilen kocam
-hatta dolabım iki yanında kalan onar santimlik boşluğu tek tarafa çekip bir sıra da raf yaparım dedi
ben de vaaay dedim evlilikte 30 yıl geçince böyle oluyor demek ki adam beynimi okudu dedim.

En önemlisini unutuyordum Evin yalıtımını yeterli bulmadığımızdan dış duvara denk gelen dolaplarımızın arkalarını straforla doldurup işe öyle başlamıştık.İş bitince ısıda kaydadeğer bir değer kazanım oldu.
10
sonra da ölçüp biçip malzeme kesildi yerine takılırken ipler ve teller yardımıyla rafların yerleşeceği düzenekler hazırlandı.
Bu aşamalarda benim pek rolüm yok bana boyamalar yapıştırmalr ve sanatsal danışmanlık düştü

Görünen son şekil bu
Ama bitmediiii

Görüldüğü üzere raf altındaki 60cm derinlik,50 cm yükseklikteki boşluk da gizli ayakkabı gözü olarak kullanıldı .

Emek verilen ve atılmaktan kurtulan her şeyi sevdiğim gibi bunu da çok sevdim.

Hiç yorum yok: