14 Ocak 2011 Cuma

İki Şişle Çorap Örme


Çorap nasıl örülür ? diye sorarsak
Kısa şişlerle örülür, dört tane şiş kullanılır diye yanıt veririz.

Birkaç yıl önce çok güzel örgü ören arkadaşım Nursel bize kendi ördüğü çorapları hediye etti.Daha da güzeli nasıl ördüğünü gösterdi.

Şema aşağıda.

Ben de o günden sonra iki kez çorap örüp giydim.
Bu yıl taşınırken yıllar önce bana hediye edilen naturel yün yumaklar elime geçti.
Keçi yününden elde eğirilerek hazırlanmış yünlerde sıcacık bir çorap öreyim dedim. Doğal yün ipinin daha dayanıklı olması için yanına naylon masura katarak örmeye karar verdim.


Başlarken Çorabın bileğime gelen kısmını düşünerek yeterli sayıda ilmek ile lastik örgü yaptım.
Sonra Önüne desen koyacağımı düşünerek ilmek sayısını 4e böldüm 44 ilmek başlamıştım demek ki 11
11+ 11=22
kenardaki 11i düz sonraki 22 ilmeği ise desenle sonraki 11 ilmeği de düz olarak örmeye başladım

desenli bölüm ayağın üstünü kaplayacak kenarlarda kalan kısım da arka ortada birleşerek ayak bileğini kavrayacak .
Bilekte kalan kısım istenen uzunluğa gelince kenarlardaki 11er ilmek kesilip öndeki 22 ilmek örülmeye devam edildi.
yeterince örülünce desen düze çevrilip her iki yandan da birer ilmek kesilir ikinci,üçüncü ve sonraki sıralarda da ilmek kesilerek ayağın uç kısmında 12 ilmek kalana kadar 5 sıra (önlü arkalı)örülmüş olur.



Şimdi ayak ucunun ve tabanın örülmesinde ,
bu kez kestiğiğz ilmek kadar ilmeği her sırada iki yandan birer birer artırıp yine 22 ilmeğe ulaşıyor ve sonrasını ayak yabanından topuğa kadar bölümü düz olarak örüyoruz.

Topuk için de ayak ucundaki gibi önce eksiltip 12 ileğe indiriyor sonra yine artırarak 22 ilmeğe çıkarıyor ve kesiyoruz.

Şimdi elimizde yukardaki şekildeki parçanın lastik örğü başlayıp kestğimiz yere kadar bölümü(arka ortası)dikiyoruz.


Burun kısmını (eksiltip sonra artırdığımız )üçgenimsi kenarlarını üs t üste getirip yanlardan dikiyoruz.

topuk kısmını da aynı şekilde dikip kerdaki açıklıkları yani burun ve topuk arasındaki iki yanı birbirine dikiyor ve ayağımıza geçiriyoruz.
bkın sadece topuğun üstü(eksiltip artırdıktan sonra kestiğimiz bölüm )ile bacağın arkasına gelen yer açık kaldı.Onu da diktik mi işimiz bitiyor ve çorap ayakta,güle güle giyelim.


Anlatamadığım yer varsa buradan ve maille sorarsanız yardımcı olurum.

7 yorum:

Nedret dedi ki...

Ellerine sağlık.
Heyecenla doğum haberini bekliyorum.
Allah kızçene ve sana kolaylıklar versin.Sevgilerimi yolluyorum.

fiamma dedi ki...

gece gelip inceleyeceğim cok ilgimi cekti ama işim var şimdi:)))
Ayyy senin uğraştıklarına bak yaaa annane olacaksın bebeğe ör birşeyler salı günü geliyor üşüyecek...

Öblem dedi ki...

e ben buna bayıldım.. çocuğa öreyim bari.. Ayacıkları üşüyo miniğimin.. Hem bitirmesi de kolay olur..Ellerinize sağlık..
oblem.blogspot.com

fiamma dedi ki...

açıklamalı anlatmışsın ama zor geldi yaa, örene kadar birkaç kere söküp yapmam gerekir en azından.. sen o kağıdı kaybetme veya da cm ölçüsü versene nalanım...

Gülen Tezer dedi ki...

Harikasın Nalan abla. Hiç ihtiyacım olmadığı halde sıcacık hissettim ayacıklarımı.
Hep kalbimi ısıtacak değilsin ya.
Seviyorum seni ve özledim :(

Unknown dedi ki...

bu haiki yün amaaa,bende bulsam bu ipten örecegim hemencecik ,ellerine saglık Nalan abla çok güzel ve basit oluyormuş

Adsız dedi ki...

ÇOK GÜZEL VE PRATİK. ANNEM 5 ŞİŞLE ÖRERDİ. NEDEN ÖĞRENMEDİM DİYE KENDİME KIZIYORDUMM HEMEN EŞİME ÖRECEĞİM. TEŞEKKÜRLER...