27 Şubat 2012 Pazartesi

KOBRA

Okuma benim için nefes almak gibidir. gördüğüm her yazıyı okumam zaman zaman bunu sesli yapmam da yanımdakileri rahatsız bile eder.
Hemen her boşlukta hatta çorba karıştırırken bile okurum. Elimde yeni kitabım yoksa döner evdeki kitaplardan birini alıp tekrar okurum.
Damat İbrahim paşam(Altay)Sabah Gazetesinde Kültür sanat Ekleri Editörü olalı İstanbula giderken boş bir bavulla gidip doldurup döndüğümden eski kitaplarım beni özlemeye başladılar. Artık yatağımın başında gece okuduğum bir-iki kitabın durduğu yerde koca bir kitap sütunu var bu da beni müthiş neşelendiriyor.
Hep yazmak istesem de okuduklarımı yazmayı ihmal ederim. Bu kitabı çok sevdim o nedenle arka kapağını kapatır kapatmaz hemen yazıyı yazmaya koştum.
Genellikle kafamı dağıtmak istediğimde bana dünyayı unutturan bir tarzda yazıldığı için seçmiştim.
Kokain ve elde edilişinden kullanıcıya ulaşana kadar ne aşamalardan geçtiği anlatılıyordu. Hem de dünyayı bu beladan kurtarmak için hazırlanan büyük oyunun kartellere oynanışı ve çökertilmesi eşliğinde.
Çok ilgimi çekti,beni oyaladı hatta bloggerlerin ve bir blogcunun bu işte oynadığı büyük rolü de kitabın sonlarında öğrenince bir parça da kendimize pay çıkarıp gururlanıverdim doğrusu:)))
''İnternetin ve onun sıradışı çocuğu blogların da ''cümlesini ve devamını,sürpriz sonunu da okumak çok güzeldi.
Yatağımın yanındaki sevgili kitap yığınımın üstünde resimlemek isterdim Kobrayı,ama biliyorum ki resmi çekip yükleyene kadar yazma arzumu unutacağım,o nedenle ben de int/nimet fırsatından yararlandım. Resim ve alttaki tanıtım netten


''Her yıl uyuşturucu kartellerine milyarlarca dolar gelir sağlayan kokain endüstrisi tıpkı bir virüs gibi dünyayı sarmaktadır. Bağım- lılarını mutsuzluğa, sefalete ve ölüme sürükleyen bu ölümcül alışkanlık sayesinde uyuşturucu baronlarının şişen kasaları günden güne dolup taşmaktadır. O güne dek kullanılan yöntemler gerçekte hiçbir işlevi olmayan global yasaların gücünden ibarettir ve bu yasadışı adamlar oyunu kuralına göre oynamaktadırlar. Acımasız bir eski CIA ajanı olan Paul Devereuxya olanaksız gibi görünen bir görev verilmiştir: Ne pahasına olursa olsun uyuşturucu kartellerinin ve baronlarının kökünü kazımak. İstediği her şey emrindedir; yardımcılar, para ve tüm kaynaklar... Bu ölümcül ticareti yöneten kanun tanımaz adamlarla mücadele edecek kanun tanımaz kişilerden oluşan bir örgüt kurması ge- rekmektedir. Ve görevini tamamlamadan savaş alanından çekilmeyecektir.

Kobra, Brezilyanın balta girmemiş ormanlarından Guinea- Bissaunun bataklıklarına, Bogotanın gecekondularından Washingtonın büyük şirketlerine kadar uzanan acımasız bir mücadelenin ve insanoğlunun büyük zaafının romanıdır...



Yazar:Frederick Forsyth
Çevirmen:Esat Ören

Sayfa Sayısı: 384
Dili: Türkçe
Yayınevi: Altın Kitaplar''

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Senin de aynı kitabı defalarca okumuşluğun ve hatta ezberlemişliğin var mıdır?Yanındakiler kıymet bilsin azıcık, hiç çaba göstermeden bir kitap yahut yazı okuyanları var, daha ne isterler, sabahın köründe yazan yorumcudan sevgiler.

nalan dedi ki...

Olmaz mı Bestem,Kelebek ve Bülbülü Öldürmek favorilerimdir.
Geçen yıl Los Angeleste yürüyüş yaparken kaldırımda free yazan bir kartonun altında ki kitapları görünce cildi en eski ve en güzeli seçip aldım İngilizce bilmediğim halde:))
Eve dönüp karıştırdığımda bir üçleme olduğunu ve Bir tanesinin To Kill a Mockingbird olduğunu görmez miyim ?Bu bana hoş bir sürpriz olmuştu. Kitabı dönene kadar sakladım dönerken de 12 yaşındaki Hintli komşum sevgili Dhaya ya verdim.