15 Temmuz 2013 Pazartesi

Tuz Seramiği ile Baykuş Yapımı

Resim yazısı ekle
İki ölçü un,bir ölçü tuz,bir ölçü su ile yoğurulan basit tuz hamuru ile çok güzel işler yapılabiliyor.
İnternette çeşitli tarifler olmasına rağmen ben yıllarca bu en basit tarifle öğrencilerimle çok güzel zaman geçirip çok özgün çalışmalar yaptık.
Bu hamurun en başarılı şekli için bir tüyo vereyim. Bir ölçü tuzu bir ölçü suyun içinde eritebildiğiniz kadar eritin. Su sıcak olsun.Su tuza doyana kadar erime gerçekleşir.Doyma olduktan sonra dipte erimeden kalan tuzu ve suyu una katarak yoğurun.Sonuç oldukça pürüzsüz bir hamur olacaktır. Tarifler yağ,krem vs de ekleyenler var ama ben de denememe rağmen fazla bir fark hissetmedim. Ayrıca yağı ve yağlı kremi yedirmek zor,hamurun kalitesini de biraz bozuyor.
Baykuş sitede de  bu resimlerle anlatılmış. http://www.liveinternet.ru/users/fillenaomsk/post260458545/



                   Bu çalışma benim tuz ve undan başka maddeler ekleme denemelerimden .Bunda bir miktar tutkal vardı.Sonuç fazla değişmediği halde maliyet arttığı için bu reçeteyi bir daha kullanmadım.
                  Zirâ  o yıllarda(seksenler) tutkal,boya vb gibi hobi malzemelerine küçük ambalajlarda ulaşılamıyordu. Marangoza bir kavanoz tutkal için uygun gördüğü miktar parası  ile epeyce de dil dökmek gerekiyordu.
                 Bir gece hamurumun son parçalarıyla oynarken bu evceğiz bahçesi çiçekleri ile oluşuverdi.

Bu evi inşa ettiğimde Büyük kızım bebekti:))Şimdi  Ertuğrulun odasında asılı .Tuzlu olduğu için zaman içinde  boyaları solduğu için birkaç kez yeniden boyayıp verniklendi.

7 yorum:

Unknown dedi ki...

Çok sevdim,hem hamurun tarifini,hemde baykuşu tarifini:)teşekkürler bu güzel paylaşım için,sevgiler...

Banuca dedi ki...

Bizim zamanımızın hamuru işte, ben de birşeyler yapmıştım, hatta bir eserim hala duruyor benim de :))
Hatta yayınlamışım :)
http://banucabirseyler.blogspot.com/2009/10/cingozler.html

nalan dedi ki...

Serpil,beğendiğine sevindim. Bu yıllarda tuz seremiği yeniden hayat buldu. Benim de tekrar başlayasım var.

nalan dedi ki...

Banucum şimdi baktım geldim cingöz cingöz bakıyorlar.Göz kırptım...

Dolunay -Alanayarts dedi ki...

bu baykuştan kolye yapmıştım ben:)ama senin çiçekli evin daha güzel şekerim.ellerine sağlık.ne kadarda sağlam oluyor bu hamur değil mi?

Adsız dedi ki...

Tuz hamurunu pişiriyor musunuz yoksa güneşte mi kurutuyorsunuz?Ben bu hamuru 2 türlü de denedim bir türlü beceremedim :) pişiriyorsanızkaç derece de kaç dk pişmeli ?Şimdiden teşekkür ederim.

GLYDRSN dedi ki...

Oyun hamurlarından hiç hoşlanmıyorum ve alternatif arıyordum.Çok iyi oldu bu tarif.Baykuşta inanılmaz güzel paylaşım için teşekkürler.Elinize sağlık hocam. :)