5 Temmuz 2013 Cuma

Yıkanabilen bebek bezlerinin dikişi

 Kızım  bir takım yıkanabilir bez almıştı. İki boy olan bezlerden büyük boyu seçtiği için Elgiz'e büyük geldiği,  uzun olduğundan badilerini ıslattığını söyleyerek kesebilir misin diye sordu?
Ben de" birileri yaptıysa ben de yaparım "hayat felsefem olduğundan hemen memnuniyetle atladım.
Annesinin Elgiz için aldığı yıkanabilir bezi alıp inceledim.
 Kesip baktım.İçinde en altta sıvı geçirmeyen muşambamsı ince bir kısım üzerinde ise emici bir kaç kat havlumsu kumaşlar vardı.
 Ben de  pazardan bulduğum malzemeyi,yumuşak ve emici havlı polarımsı bir kumaşı bir kaç kat kestim. Altına yine pazardan bulduğum sızdırmaz alez kumaşını koyup dikdörtgen formda diktim.
Sonra elimdeki örnek bezdeki şekli vermek için bacak arasına gelen oyuntuları  dikip kestim.
Üstte bıraktığım açıklıktan çevirip bir de üst dikiş attım.
Kullandığım 8-10 liralık malzemeyle bir deste bez imal ettim. sonucun ne olacağını bilmediğimden  dikişine özenmedim. Sonuçta ne işe yarayacağı malum..olmazsa atacaktık nasılsa.Ama deneme sürüşünde başarılı olduğunu gördük. Nihayet bunu da yapmıştım zaten yapmasam çatlardım :))

İşte üstünü kesip kısalttığım orjinali ile benim diktiklerim yan yana.
Oldukça rahat biçimde kullanıldı. İş gördü.
Kızımız çoktan çişini öğrendi ama tembel anneannesi ancak şimdi paylaşabildi.
Bu arada bu bezlerle beraber satılan özel külottan da iki tane almıştık. Birlikte kullanmaya yetti.
 Biz anneanne ve anne olarak bu bezleri kullanmanın zahmetli olmasına rağmen sağlıklı ve daha ekonomik olduğu konusunda kararlıyız. Bebek bekleyenlere,büyütenlere tavsiye ediyoruz.
Hazır ,atılan bezler kadar rahat olmadığı için çocukların tuvalet eğitimini daha çabuk ve kolay tamamladığında ısrarlıyız. Özellikle erkek bebeklerde jelli bezlerin ısındığı ;ısındığında da testislere zarar verebileceği düşünülürse zahmete de değer diyoruz.

2 yorum:

Dolunay -Alanayarts dedi ki...

bencede kesinlikle zahmete değer.bravo sana nalanım ya.

nalan dedi ki...

Sağol canım.Neyse ki Elgizimiz abla oldu,yıkamaktan kutulduk:)))