28 Şubat 2016 Pazar

Bir Organizer Hikayesi ve Yapımı




Bu hafta sonunda bu organizeri yapmak istediğimi yazıp  Denenmiş,Pratik,yaşam bilgileri facebook grubumda paylaşmıştım. Maalesef hafta içi yoğun mesainin yorduğu yaşlı bedenim gönlümden geçenleri gerçekleştirmeme izin vermiyor .Grubumun üyelerinden   Sevgili Sezen Tkkul  nasıl yaptığımı sorunca  yapamadım ama madem heveslendiniz  yapım aşamalarını yazayım diyerek başladım. Epey uzun ve faydalı bir yazı olunca hadi bu sadece face de kalmasın blogumda da yerini alsın diyerek buraya da taşıdım . Buyrun bakalım iyi anlatabilmiş miyim?  Ama dikimi anlatımından kolay olacaktır eminim,
      1. Kullanacağınız kovanın ağız kenarından çevre ölçüsünü alım. 
       2. Yüksekliğini de ölçüp dikiş ve kıvırma payı için 4 cm ekleyip kumaşı dikdörtgen olarak kesin. yani çevre 60 cm yük 25 cm diyelim 29 cm em 47 cm boy 2 ADET kumaş kesin.
       3.  Ceplerin boyunu 10-12 cm hesaplayıp her cep için 4cm pile payı ekleyerek ,diyelim ki  8 cep istediniz
       4. 4x8 :32 cm diyelim 32 artı 60 :92 cm boy 15cm ende bir dikdörtgen daha kesin 3 cm ağız kısmını kıvırıp bastıın
       5. sonra resme bakarak toplu iğnelerle pleli cep olarak ayarlayın kumaşı alt uca tutturup dikin yüz olacak taraflar üstte ,ters altta olarak dikip çevirin Alt ucu temiz olacaktır
.       
        6. Şimdi cep dikişlerini dikey olarak dikip cepleri yapacaksınız. Cepler ağzı geniş,içine malzeme koymak için,dibi ise buna müsait şekle gelmiş olacak.
        7.Artık bunu kovanıza giydirmek için yanları teyelleyip deneyin. Kusur varsa düzeltin.
        8.  Oldu ise bu kez kumaşa kovanın dibi kadar bir yuvarlak çizip dikiş payı ile kesin. 
        9.İlk kestiğiniz dikdörtgen kumaşın iki kısa ucunu diktikten sonra oluşan borunun alt ucunu yuvarlak parçaya teyelleyip dikin. biraz büzgülü de olsa zarar etmez . 
        10. Dışa giydirdiğiniz cepli boruyu ters olarak tekrar kovaya geçirip son diktiğiniz yuvarlak dipli daireyi de tersinden kovanın içine yerleştirin..
         11. Altları yerleştirip kalan iç ve dış kumaşları kovanın ağzında tam kovanın bitiminde işaretleyip iğneleyin. Teyelleyip yüzünü dışarı çevirip tekrar kovaya yerleştirip bakın. içinize sindi ise teyellerinden dikin. uzun geldiyse tekrar ayarlayıp öyle dikip yerleştirin.

Uuuuf anlatması dikiminden zor oldu valla... İnşaallah faydalı olur da harcadığım zamana değer. Ben dikmiş kadar oldum. Zaten diksem de o kadar dağınık çalışırım ki arkamdan toplayacak biri yoksa bu organizer de kendi kendine gidip malzemelerini toplamayı bilmiyorsa :) benim işime yarayacağı  şüpheli...
Yine de  eğer yaparsam ,üşenmez de çekersem söz veriyorum fotolarını eklerim. 

4 yorum:

siyah kuğu dedi ki...

Merhaba nasılsın canım , sen yazsan ne olur anlayamadım sorun bende bu tur şeylere aklım basmıyor :-) <3 sevgilerimle

nalan dedi ki...

Kuğucuğum ,iyiyim çok şükür. Sen nasılsın?. Bir
ara yaparsam resimle de izah ederim canım. Anlarsın .
Sen öykülerini yaz,ben yaparım sana a canım :)

siyah kuğu dedi ki...

Canım benim iyiyim. Bende şükür <3 :-)

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

Haklısınız anlatımlar yapmaktan zor geliyor bazen ellerinize sağlık