24 Mart 2009 Salı

Nuriye ve Nalan Ankarayı geziyor 2

Güzel tepkiler aldığım Ankara gezimize devam ediyoruz.Güneş bize bazen eşlik ediyor ısıtıyor bazen de saklanıyor .Nuriye kankime takviye verdiğimiz bere ve kalın eldivenler sayesinde üşümediğini söylediğinden ben de rahatım.

Hacı Bayrama zaten çok yakınız .Sokağına giriyoruz. Lakin sokak maalesef ne başkente ne de o ulu kişinin adına yakışmıyor.ihmal ve baştansavmanın etkisinde.

Biraz yürüyüp meydana geldik. Burada beton bir alan ,bir çok güvercin ve güvercin besleme adası gibi bir şey yazan levha...besili,alışkın,kendisini yeme esir etmiş uçmayı unutacak kadar besili tavuk güvercinler yem atanların ayakları dibinde acelesiz adımlarla yeme doğru yürüyorlar...

Neyse niye ve kime doğru yürüdüğümüzü hatırlayarak teselli olup yürüyoruz. Bir yıkıntı ...duvarında işgüzar bir el tarafından çilehane yazılmış .aaa bak çilehaneymiş diyoruz. Yanımızdan geçen bir bey;

- yok diyor,çilehane türbenin altında...
sonra bizi sorguluyor ve Nuriyenin İzmirli olduğunu duyunca askerliğini Gaziemirde yaptığını söyleyerek bizi türbeye doğru yönlendiriyor.

Hacı Bayram camiini ve türbeyi görüyoruz,
içri giriyor bir çok poz çekiyorum,çektiğimi sanıyorum ,evde yüklendiğinde çıkmayan uçup gitmiş kareler...yok....
hazret bu eylemden hoşlanmadı zahir...
DÜZELTME
Hacı Bayram-ı velî nin türbesinde çektiğim resimlerin kaybolduğunu söylerken makineme iftira etmişim biraz önce bulup yükledim.

Buyrun bakın ,işlemeler beni özellikle ilgilendirdiği için ayrı ayrı görüntülemeye gayret ettim.

www.hacibayramiveli.com
ziyaretimizi yapıp camiye yöneliyoruz. İkindi okunuyor.

Camide biz de namazımızı kılıp çıkıyor ve bu kez türbe ile adeta bitişik Augustus Tapınağı kalıntılarını görüyoruz.

hoşgörü ve kaynaşmayı işaret etse de bu bitişiklik beni nedense hafifçe tedirgin ediyor.nedenini bilemiyorum fazla da düşünmüyorum

burası hal,Ankara ulus hali.
Marketçilik yaygınlaşmadan ,Ankaralıların çok sık yol düşürdükleri hal .
Ben sonradan Ankaralı olduğumdan marketlerle yetiniyorum ara sıra yolum düştüğünde uğruyorum. bu kez de yolu buradan düşürüp içinden geçiyoruz.

Ankaranın meşhur Çıkrıkçılar Yokuşu 'nun dibinde derin bir soluk alıp bir kare görüntü akabinde yol vuruyoruz kendimizi kaleye doğru
DEVAMI 3.BÖLÜME KALSIN MI?