20 Temmuz 2009 Pazartesi

LOS aNGELESTE KANDIL HELVASI DAGITTIK

LOSANGELESTE KANDIL
Sizde dundu ;bizdeyse bu aksam kandil aksami.Ikindi uzeri kizim benim yardimimla irmik helvasi kavurdu.Rahmetli annemin olumunden sonra uzun sure onunki kadar guzel irmik helvasi yapana rastlamadim.Taa ki kizim lisedeyken bir gun heves edip gazete tarif kartlarina bakarak bir helva yapti.Tipki anneminki gibi olunca siksik ondan helva ister olduk.
Gecen regaip kandilinde ayakta fazla kalamiyordu,bu sefer biraz ayakta durma izni verdikleri icin helvasini yapabildi.Helva demlenmekteyken kime ve nasil verecegimizi gulerek kararlastidik.Once Suzan Hanima verrdik sonra onun tercumanligiyla wolkersiz yuruyemeyen Alain Beye goturduk.Sonra da Cezayirli musluman Zubir Bey ve esi Habiba Hanimlara gittik.Onlarda da hanimin kizkardesi ve ailesi San Diego dan gelmis boylece helvamiz onlara da kismet oldu.
Sirada Ertugrulun has dostu Sandita teyzesi ve komsusu Arti Hanim vardi.Onlara :today M\muslim holliday seramoni ,onion-helva -diyerek goturduk.Bizi israrla eve davet ettigi icin Arti nin konugu olduk.Bize sutlu Hindistan cayi ikram etti.O da Hindistandan yeni geldigi icin olsa gerek konuk agirlamaktan hoslaniyordu demek ki.Gelirken satmak icin getirdigi hint takilarini ve kinalarini gosterdi.Daha sonra almak icin bir iki tane begendik .
Bu kandili helvasiz ve komsusuz birakmadan gecirmeyi nasibeden rabbimize sukrettik.
Allah nice kandillere huzur,saglik ve mutlulukla hepimizi kavustursun.Uzaklasinca degerini kat be kat farkettigimiz guzel ulkemiz ve insanlarimiza baris,bereket,bolluk,saglik,akilli ve vatansever yoneticiler ile mureffeh bir gelecek nasibetmesi icin allahimiza yakardik.
Kandiliniz mubarek olsaun ;ruhlarimiz yikansin,bedenimiz saglik,ceplerimiz ,hanelerimiz bereketle dolsun amin.

12 yorum:

orgu delisi dedi ki...

merhaba nalan abla,los angeles'a selamlar.ta oralarda ne güzel bir kandil geçirmişsiniz.
bende kandilinizi kutluyorum.

Adsız dedi ki...

bende kandilinizi kutlarım,sevgiler...

Buarada inşallah en kısa zamanda kızınızın yürüdüğü haberin alırız sizden:)

Gülen Tezer dedi ki...

Nalan ablam senden de bu beklenirdi. Benim girişken ablam :)İngilizce öğrenirken Türkçe'yi de öğretecek olan öğretmen ruhulu ablam sizin de kandiliniz hayırlı olsun. En güzel haber de Umay'ın helva karıştırma eylemi için bile olsa ayakta durabilmesi. Güzel, sıcak, yeni dostlar arasında bir kandil geçirdiğiniz için çok mutlu oldum. Geçen kandil yaptım ama bu kandil bileğimdeki şişilik rahat vermediği için helva yapamadım. Sitede kimse helva kokutmadı :( Zaten bir tek ben yapıp dağıtıyorum; öyleki ilk dağıttığımda insanlar 'kaç numarada oturuyorsunuz?' diye sordular :( Yani bir komşulukki sorma gitsin. Nalan ablam seni özledim. Öpüyorum, gidiyorum, giderken geri dönüp bir daha öpüyorum :*

MAYRI dedi ki...

ıyı kandıller
<:))

Ayca Karaoglan dedi ki...

Harika bir şey yapmışsınız :) Kızının helva kavuracak kadar iyi olmasına çok sevindim nalan ablacım. Komşulara da değişiklik olmuştur, nerden bilsin los angeleslı bizim helvayı :))) Öpüyorum ellerinden.

sesiber dedi ki...

Kandiliniz kutlu olsun ablacım. Şükür ki bak kızın iyileşti, bu kandil helva bile yaptı. Senden iyi, tatlı, mutlu haberler almak çok güzel. Allah kabul etsin, dileklerini ve dualarını.
Sevgiler.

Delfina ; dedi ki...

amin nalan teyzecim.kızınızın ellerine sağlık,oralarda da birlik olabilmek ne güzel.

hayırlı kandiller olsun size de..

Nedret dedi ki...

Maşallah kızıma, biraz da olsa ayaklanınca helvalar yapmış.Ben de kandilinizi kutluyorum.

Bizim Gibiler dedi ki...

Ne kadar düşüncelisiniz, orada bile komşuluğu ve adetlerimizi yaşatmaya çalışıyorsunuz.
Dualarınıza canı gönülden katılıyorum ilave olarak da kızınızın bir an önce eski sağlığına kavuşmasını diliyorum.
Sevgiler...

Sibella dedi ki...

Ben de kandilinizi kutluyorum, sevgiler :)

Adsız dedi ki...

Hayırlı Kandiller Nalan Hanım.Öptüm

Adsız dedi ki...

küslük ne demek nalan öğretmenim:) daha yeni kandilinizi kutlamıştım :) sevgiler...