28 Aralık 2009 Pazartesi

Peynir de sahtecilik var mı?

Üyesi olduğum bir gruptan yoğurt ve kaşar ile ilgili bir mail aldım.Maili ve devamını okuyunca sizinle paylaşmadan edemedim.Ben ne gıda mühendisi ne benzer konularda eğitim almış biriyim.Sadece sağlıklı beslenmenin önemine inanan bir anne,anneanne olarak beni irkilten duyumumu sizie ileterek konuya dikkat çekmek isterim.
İnternette dolaşan bilgilerin doğruluğu tartışılır,tartışılmalıdır.
Bu yüzden aramızda konuyla ilgili gerçek bilgi sahipleri bildiklerini bizle paylaşabilir.
Lütfen siz de düşüncenizi veya bildiklerinizi paylaşın

"9000 TON SÜT TOZU STOKU OLAN FİRMANIN TÜKETİCİYE SAYGISIZLIĞI
Sevgili süt ve süt ürünleri tüketicileri;
İçtiğiniz sütün, ayranın, yediğiniz yoğurdun süt tozundan mı yoksa
çiğ sütten mi yapıldığını bilmek isteyeceğinizi umuyoruz.
Ama süt ve süt ürünlerinde süt tozu kullanan firmalar bu hakkı
tüketicilere maalesef vermemektedir. Dolayısı ile sağlıklı gıdaya
tercih hakkı tüketicilerin elinden alınmaktadır.
Marketlerden satın aldığımız yoğurdun içinden maalesef o yeşilimsi su
yok artık. Onun yerine sarı su var. O doğal prebiyotik yok artık. Suni
prebiyotik var.
SAHTE KAŞAR
Sağlığımızla oynayanların kaşar peynirinde asla süt kullanmadıklarını
biliyormuydunuz ?
Peki kaşar peynirinde ÇİĞ süt kullanmıyorlarsa ,süt tozundan yapılma
süt de kullanmıyorlarsa ne kullandıklarını biliyormusunuz. ?
Sizler bilmiyorsunuz ama biz biliyoruz . !!!!!
Lütfen okuyunuz:
http://groups.google.com.tr/group/cigsutureticileri/web/sahte-kaar-sahte-yourt
P. Pampal

"Piyasada bulunan iyi ve kötü kaşarları ayırt etme yöntemlerini de anlatan Güney, “Kaşar peyniri, dilimlenebilir yarı sert peynirlerdendir. Bu peynir sarımsı, beyaz-sarı renkli ve hafif tuzludur. İyi bir kaşar peyniri, düzgün kalıplı olmalı. Kesilince ufalanmamalı ve eğilip bükülmeye dayanmalı. Peynirin kıvrılması sırasında peynir çatlamıyorsa eksik süt kullanılmadan yapılmış demektir ve makbuldür. Taze kaşarda en önemli nokta görüntü ve lezzet. Tüketicilerin ayrıca fiyatlara dikkat etmesi gerekiyor. Çok ucuz peynire kanmasınlar” dedi."

5 yorum:

Banuca dedi ki...

Artık ne satın alacağımı, ne yiyeceğimi şaşırdım Nalancığım. Ekonomik yön bir yandan, sağlık yönü bir yandan negatif etkiliyor. Artık mümkün olduğunca kendim yetiştirip kendim yapayım diyorum ama nereye kadar, kolay değil. Nereye gidiyoruz bilemiyorum :((

Adsız dedi ki...

Ben konu hakkında sadece babamın mesleği dolayısı ile (ithalaat) tr ye çok yüksek miktarda süt tozu geldiini biliyorum ve biz de hep aramızda bu kadar süt tozunu bu ülke de kimbilir nerelere kullanıyorlar diye konuşuruz,sanırım bir tanesini bulduk.

MAVİANNE dedi ki...

ayyy ne fena
herşey sahte mi artık neye inanacağız

mutlu yıllar sana

özge dedi ki...

nalan senin yazdıkların çok hafif şeyler malesef canım,peynir gurmesi eşi olarak en kısa yol,en pahalıyı tercih etmek.
Ama mesela ben kokusuz olsun diye en ucuzunu sevrim peynirin,sakın diyorum,kıyma,peynir,kıymadan olan ürünler çok güvenmediğiniz yerlerden asla.

Gıda Mühendisi dedi ki...

Çok saçma çünkü süt tozu fiyatı sütten daha pahalı adamlar kar için böyle bir şey yapacak olurlarsa süt tozu yerine başka bir şey kullanırlar.