4 Ağustos 2010 Çarşamba

Tembeller yaratıcıdır



Tembeller yaratıcıdır,nerden mi biliyorum ?Kendimden tabii ki...Sevdiğim ilgi duyduğum işlerde arı gibi olsam da sevmediğim işlerde tembelim ,her dakka elimde süpürge bez olsun hiç istemem .Bu yazdıklarımın resimle ne ilgisi var derseniz resme baktım baktım baktım ve terliğini aramaya üşenen biri tarafından tasarlandığına karar verdim.Sonra övünmek gibi olsun akrepliğim tuttu kendi kendimi iğneledim .
Bu halı bende olsa terliklerin hepsi bitene dek herbirini kullanır sonrada halıyı süpürürken de evin çeşitli yerlerinden toplar yerleştirirdim.
Eh halının rengi de müsait olduğundan üç gün ile bir hafta arası bir zaman dilimi kalır gibi...
Ayrıca sadece ben değil ev halkından ayak numarası uygun olan terlikseverlerin de bana yardım edeceğinden kuşkum yok:))
Hendek teki evimizde kazanı da dahil kendimiz yaptığımız kalorifer sisteminin ısıtma işlemi şömineden sağlanıyordu.öyküsünü burda yazmıştım
Hergün faal olan şöminenin iki yanına yayılır kış boyu keyfederdik.
Bir gün kocam eline geçirdiği ikişer mm kalınlığınd 1 m.boyunda ince çıtayı bir makrome ipiyle süslü düğümlerle vağlamış.Dalga geçtim ,yahu bir gün de şu sarfettiğin emek yararlı bir işle sonuçlansın dedim.
Sesini çıkarmadı. Biraz sonra sigara arandım ,baktım sigarayı o çubuklar yardımı ile tutarak uzatmış,devam ettim
-çakmak-
-buyruuun,
-küllük
-oda tamam...

eh diyecek bir şey kalmadı
sigaralarımızı tüttürürken ben de ona miskinler tekkesindeki iki miskinin insan kuş misali hikayesini anlatmıştım.
Eee insan kuş misali ,o her santimetrekaresinde (mübalağasız)emeğimiz olan evimiz şimdi başkalarında. Biz se iki kira evinden sonra tekrar kendimize ait bir evdeyiz.

Biraz gülümsdiyseniz sevinirim.Zirâ yazıyı yazana kadar terledim...
buradan aldım
Linkte birçok ilginç halı var tavsiye ederim bakın

11 yorum:

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

İtiraf ediyorum, sevmediğim işlerde ben de tembelim. Mesela şu anda bu yorumu yazmak yerine, ev işi yapmam lazım:( Ama dediğin gibi ablacım, sevmediğim işlerde çok pratik çözümler bulabiliyorum.
Mahmut Abi'yi de tebrik ederim:) Özellikle de o çubukla küllüğü uzatabildiği için:)
Yeni evinizde güle güle oturun.
Nalan Abla, sen anılarını hep yaz böyle. Okurken çok keyif alıyorum.

nalan dedi ki...

Periciğim,biliyor musun ki eskiden böyle açık açık sevmiyorum denmezdi ayıptı.
Ben mesela büyük temizliği hiç yüksünmeden yapardım siler süpürür ovar ,yıkar ,ütüler ama serip yerleştirmeyi hep mümkünse ben yapmasam derdim.Ben de toparlama düzenleyip yerine kaldırma fobisi var.mesela sandığımı görmek isteyenlerle pazarlık ederim ben açar dökerim ama siz katlayıp yerleştirirseniz derim.
dikiş dikerken filan da ben döküp saçarken arkamı toplayan tekrar yerine koyan olsa hem çabuk hem de zevkle dikerim
sen bana gel bende ne hikayeler var ama tembellikten yazamıyorum.Zihninin hızına iki parmak klavye yetmiyor.Zamanında on parmak daktilo öğrenmeliymişim.
Öptüm seni..

fiamma dedi ki...

Mahmut abinin o kazan sistemi yazını kahkahalarla okumuştum nalanım...o alış veriş sistemini yazmamışsın:))Ben de sevdiğim işlerde pire gibi olurum ama eğer zorla birşey yapıyorsam o iş elime yapışır adeta:)) demek ki neymiş sen tembel olmasan da yaratıcıymışsın ya da bizlerde tembelmişiz.. hadi oradan ben değilim:)))

nalan dedi ki...

Fiammacığım on marifete bir link yazdım buraya da yazayım
bu http://www.e-hirdavat.com

Banuca dedi ki...

Nalanım, yazının başlığına kesinlikle katılıyorum...Pratiklik dediğin de tembelliğin bir sonucu bana göre. Çünkü ben kendimi tembel olarak vasıflandırıyorum, o nedenle pratik çözümler ve yaratıcılık ortaya çıkıyor :)) Mahmut abinin fikrini sevdim, biraz daha geliştirmem lazım :)) Şu verdiğin linke bakacağım şimdi, neymiş diye....

gülsen VAROL dedi ki...

Yaratıcı zekâdır bunun adı sevgili Nalân ve şaheser bir fikir vermiş oldun zamanı bol zekâsı kıtlara!!


(4/8 tarihinde koli yola çıktı!..)

nalan dedi ki...

fiammacığım peki canım tamam tembel değiliz,ürettiğim şeyin kalıcı olmasını ve de işe yaramasını istiyorum diyeyim.
Maho da daha neler var bilsen

nalan dedi ki...

Banucuğum ,
"bir de ihtiyaç en iyi öğretmendir"diye boşa söylememişler.Şimdi herşey kolayca temin ediliyor eskiden pratik zekâyı daha fazla kullanmak zorundaydık,nelerden neler yapardık hatırlasak da yazsak değil mi?

nalan dedi ki...

hasret senfonileri hocam,
yaratıcı zeka diyerek onurlandırdın bizi.
Kitabımı hevesle ve merakl bekliyorum alır almaz bildiririm,tekrar teşekkürler

sunnyzelo dedi ki...

valla halıyada yazıyada bayıldım bana da böyle birşey lazım evde terlik eşi aramaktan kurtulurum

Liverpool Lou (Anne) dedi ki...

How fun, what a brilliant idea
Anne x