29 Kasım 2010 Pazartesi

Benim de şikayetim var

Uzun zamandır yazmak istiyordum zaten; aşağıdaki mail beni tetikledi.
Herhangi bir kuruma,şirkete vb.telefon ettiğimde karşıma çıkıp beni en az üç dakika oyalayarak gereksiz vakit ve nakit israf ettiren telesekreterler canımı çok sıkıyor.
Aradığın yere ulaşabilecek sinyali çaldırana kadar bir iki dakika,ardından aranan kişi açana kadar da devam gitti mi sana bir beş dakika.
Acaba telekom bunu sağlamak için şirketlere özel indirimler mi vadediyor diye hep merak ediyorum.
Bankalarla telefon zaten ayrı eziyet 444lü numaralarını çevirerek canlı konuşanı bulmak çok zor ,neredeyse imkansız.Her görüşmemden sonra öfkelenip yazmak istiyorum En son 10 yıl müşterisi olduğum HSBC hesabımı kapattıktan sonra kredi kartı gönderdi.Kartı hiç kullanmadım . Borç bildirimi gelince telefon ettiğim 444 lü numarada bir türlü müşteri hizmet yetkilisine ulaşamadım.Ancak şubeye gidip oradan kart ücretini kaldırıp iptal etmelerini istedim .Yanıt bekliyorum ,oldukça da sinirliyim.
Ben aşağıdaki mektubun yazarı kadar güzel anlatamazdım

netten alıntı
" New York Times'da yayınlanan, bir müşterinin bankasına yazdığı mektup
Sayın Banka Yetkilisi,

Ben 86 yaşında bankanızda hesabı olan bir müşterinizim.
Geçen gün, tesisatçıma 100 dolar'lık bir çek yazdım.
Bu çeki kendisi her nasılsa 3 nanosaniyede bankanıza iletmiş olmalı ki, bankanızda değerlendirdiğim fonlardan bu miktar kadarını bozduramadan hesabımdan karşılığı alınmış.
Tabii ki hesabımda o an için para olmadığından 30 dolar da faiz ve ceza alınmış. Oysa fonlarımda 1.000.000 dolar vardı.
Bu durumu şikayet etmek istediğimde, bankanız telefonunda kişiliksiz, terbiyesiz, banda kaydedilmiş ve yüzsüz bir hanım sesiyle yarım saate yakın boğuştum.
Arada müzikler dinledim ve 28 kere değişik tuşlara basmak zorunda kaldım. Ama kimseye ulaşamadım.
Bildiğiniz gibi her ay binlerce dolarlık faturalarım, mortgage kesintilerim, kredi kartı ödemelerim var.
Bunların hepsinin hesabımdan yapılan otomatik ödemelerini şu andan itibaren İPTAL ediyorum.
Bundan böyle, sizden etten kemikten yapılmış dediğimi anlayan ve ingilizce bilen bir müşteri temsilcisi istiyorum.
Anlayışla karşılarsınız ki, karşınızdakine en iyi iltifat, onu taklit etmektir.
Ben de sizin gibi yapacağım.
Müşteri temsilciniz her ödeme için beni arayacak, ve 28 haneden az olmayan benim vereceğim bir şifreyi tuşlayacak.
Sonra da, eğer 1 tuşlarsa benden randevu alacak, 2 tuşlarsa bir ödeme ile ilgili mesaj bırakabilecek, 3 tuşlarsa oturma odama bağlanacak, oradaysam cevap vereceğim, 4 tuşlarsa ve uyumuyorsam yatak odama bağlanacak ve benimle görüşebilecek, 5 tuşlarsa tuvalete, 6 tuşlarsa cep telefonuma ulaşacak, 7 tuşlarsa bilgisayarıma bir mesaj bırakabilecek. 8'e tuşlarsa bunları yeniden dinleyebilir.
Arada beklemeler olursa, size söz, elimdeki eski plaklardan ve gramofonumdan güzel bir müzik parçası da dinleteceğim ona.
Yalnız sizden ricam, bu işlemler için seçeceğiniz personelinizin kimlik bilgisini, anne kızlık soyadını, noterden alınmış imza sirkülerini ve tapuları dahil mali bilgilerini bana iletmeniz.
Bir de sizin gibi bir sözleşme hazırladım. 8 sayfa. Sizinki 42 sayfaydı, ben insaflı davrandım. Bu sözleşmeyi de bana atayacağınız müşteri temsilcisi, bankanız şube müdürü ve bankanız yönetim kurulunun imzalaması ve bana iadeli taahhütlü göndermesi.
Bu sözleşme elime geçtikten sonra müşteri temsilcinize kendi belirleyeceğim 28 haneli şifreyi göndereceğim. Bu şifre de her ay değişecelk pek tabii ki.
Özür dileyerek bu sözleşme ve işlemler için sizden masraf olarak her ay 20 dolar da talep edeceğim.
İşbu şartları yerine getirememe durumunuz varsa, lütfen 1.000.000 dolarımı nakit olarak hazırlayın, yarın alıvereyim.
Size hayırlı işler diler, en kısa zamanda bana ulaşmanızı rica ederim.

Saygılarımla,

Müşteriniz...

9 yorum:

haykırış dedi ki...

Sayın Nalan öğretmenim,
Şu manyetik sistem konulduğundan beri inanın hizmetlerin hiç birinden verim alamıyorum ama onlar zamandan çok iyi kazanıyorlar birde diyorlar ki sizlere daha iyi vermek için görüşmeleri kayda alıyoruz hay Allah sevsinler sizin daha iyi hizmetinizi çektiimiz eziyette yanımızda kâr kalıyor.
Bu uygulamalarıyla bizlere eziyet çektirenlere lânetler olsun ne deyim ki..
Sonsuz saygılar sunuyorum.

fiamma dedi ki...

Nalancığım vallahi benden de al o kadar artık soracağım soruyu çok önemli bir işim varsa yazarak arıyorum 444 lü numaraları, müzük dinlemekten kafam şişiyor, sıramın gelmesini beklerken deliriyorum çünkü habire beklemek için 1 e basın,ana menuye dönmke için2 ye basın eğer bunları yapmazsanız telefon kapanıyor cünkü bir de veherşeyden vazgeçip sadece tuşlayarak canlı kişiye ulaşmak için komutları izlerken de kaybolup kaybolup başa dönüyorum es kaza karşıma mekanik olmayan bir insan sesi çıkarsa bu kere de soracağım soruyu unutuyorum. belki onlar bilerek yapıyorlardır unutalım soracağımızı diye yaz canım yaz sonra ara:)))

nalan dedi ki...

Haykırış ağabey ve fiammacığım. tek şikayetci ben değilmişim, sevindim.
şimdi mail kutuma baktım HSBC den yanıt gelmiş.kartlarımı iptal etmişler bir daha sevindim.

embir dedi ki...

ah Nalan ablacım, bende aynı dertten muzdaribim, en sinir olduğumda 10 dk bekletiyorlar, derdini anlatıyorsun sonra ooo yanlış tuşlamışsınız size başka bir yere aktaracağım dediklerinde saçlarım diken diklen oluyor. Bende aynı sıkıntıyı cardfinansta yaşamıştım, para almak için ellerinden geleni yapıyorlar. Allah sabır versin Nalan ablacım. Tez vakitte çözümlersin inş. Öpüyorum.

nalan dedi ki...

Embirciğim,benim bu sorunum çözüldü de bu gibi telefon konuşmaları sinir etmeye devam edecek.Telekomun kendinin bile 444lü numaraları aynı usulle ilerliyor.Dalga geçer gibi...
tabii memleketin haberleşme sistemi bile satılırsa olacağı budur.

Kelime Yığıcısı dedi ki...

öğretmenimm...evet çok doğru katılıyorum size...ve çok güzel anlatılmış bir e-posta olmuş paylaştığınız teşekkür ederim :D

nihalasli dedi ki...

Nalan abla New York Times gazetesinde yayinlanan bu yaziya bunu yazan akil icin tebrikler diyorum.Insan derdini bu kadar guzel anlatabilir.
Kesinlikle haklisin ablacim.Bende bu telefon hatti sirketlerinden muzdariptim.Musteri hizmetlerini sanirim caycilar yapiyor.Cunku musteri hizmeti demek her an ulasabilecegim adam degil mi?ama nedense en az ulastigim kisi olabiliyor ki bayileri bile sikayetci oluyor.

fiamma dedi ki...

Alakır adlı yazına gücüm yetmeyeceği için buradan yorum yazıyorum nalancığım nerelerdesin çok merak ettim, neyse sesin çıktı ya gerisi gelir:))

Unknown dedi ki...

Sevgil Nalan,aynı krizi geçen hafta da ben yaşadım.Benim ki,bilgisayar ağ bağlantım kopmuş.TTN ti ben evden,kızım işten telofon açarak,bir türlü bizim modemimizin arızasını 7 gün yapmadılar.Adamda yollamadılar.İstanbul'un göbeğinde olacak iş değildi.En sonunda,bunlar bizle dalga geçiyorlar dedim.Kızıma dedim,başka ağ bağlantısına geçmemizi adeta çok istiyorlar dedim.Telokomun,yarısı bizde,diğer yarısı Ofer'de.Devletde olan yarıyı da ellerinden çıkarmak istiyorlar sanki.Bizi diğer özel kuruluşlara geçmemizi adeta zorluyorlar gibi geldi bana.Böyle rezalet görmedim.Şikayetimizi yazdık.Kesin silerler kayıtlardan.Saatlerce süren gereksiz telofon konuşmalara mı yanayım, 7 gün evde tamirci beklememe mi yanayım?En sonunda modemi,mahallede ki bilgisayarcı yaptı da rahatladık.TTNET,hala arızadan adam yollıyacak....