27 Kasım 2012 Salı

Atıştırmalık Dilimler

Uyumaya hazırlanırken gece yarısı,Nilgün'ün bloguna gittim. Ben bunu kopyalayıp deneyeyim derken arşiv blogum yerine buraya kaydettiğimi görünce sahibinden izin almayı beklemeden yayımlayıverdim.

Atıştırmalık Dilimler Tarifi İçin Malzemeler:
  • 1 kutu labne peynir (200 gr’lık)
  • 1 çay bardağına yakın sıvıyağ
  • 1 yemek kaşığı yumuşatılmış tereyağ
  • 1 adet yumurta
  • 2 tatlı kaşığı kekik
  • 1 tatlı kaşığı çörek otu
  • 1 tatlı kaşığı susam
  • 1 tatlı kaşığı pulbiber
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1/2 çay kaşığı vanilya
  • 1 su bardağı yulaf unu
  • 1,5 su bardağı kepekli un (isteğe göre beyaz unda kullanabilirsiiniz)
  • yeterince tuz
Hazırlanışı:
Unlar hariç diğer tüm malzemeleri yoğurma kabına koyup karıştırın. Sonra unları ekleyip çok yumuşak olmayan bir hamur yoğurun. Yoğurduğunuz hamuru 2′ye bölüp ince silindir şekline getirin. Elde ettiğiniz 2 ayrı silindiri folyo ile sarıp derin dondurucuda 40 dk. kadar bekleterek  kesilecek sertliğe getirin. Sertleşen hamurları tahtanın üzerinde keskin bıçakla bir parmak eninde dilimleyerek, fırın kağıdı serilmiş tepsiye sıralayın. Önceden kızdırılmış fırında, önce 180 derecede (20 dk. kadar) sonra 200 derecede üzerileri kızarana kadar pişirin. (15 dk) Soğuduktan sonra servis tabağına çıkarıp, arzu ederseniz yanında peynirle servis yapabilirsiniz. (ortalama 25 adet)
Afiyet Olsun…

8 yorum:

Dolunay -Alanayarts dedi ki...

hımm hem lezzetli hem pratik görünüyor.arşivime aldım.teşekkürler ...

nalan dedi ki...

Afiyet olsun Alanayım:)

Gulsen dedi ki...

İşte tam bana göre hele de tuzsuz peynir olursa... :)

Nilgün Komar dedi ki...

afiyet olsun

fiamma dedi ki...

Güzelmiiişşş , içine hem vanilya hem tuz ilginç geldi, yulafsız yapılamıyormuymuş deneyince paylaş canım

icimdeki yolculuk dedi ki...

ama nalan abla zaten açım şimdi bu saaatte labneyi nerden bulayım.ama yarından tezi yok yapacamm:)))

nalan dedi ki...

Gülsen,Nilgün,Fiamma,Fundaaaaa hadi gelin denedim:)
Şaka şaka ...ben kim tarif denemek kiiiiim:))

MAVİANNE dedi ki...

çok güzelmiş
ellerine sağlık