29 Aralık 2014 Pazartesi

Kağıt yapıştırmak için ev tipi yapıştırıcı yapımı

 Görev ve meslek dışında severek yapılan, dinlendirici, oyalayıcı uğraş, düşkü olarak açıklanan ama bizim HOBİ olarak dilimize yerleşen eylemler sırasında yapıştırıcılar bize çok gerekli oluyor. 
Ben bu tip uğraşıların mümkün olduğunca para harcamayı gerektirmeden yapılmasından hoşlanan biriyim. Bu nedenle de yılların tecrübesi ile kullanılabildiğini gördüğüm bazı bilgileri paylaşırım. 
Bu gün ev tipi yapıştırıcı diye anlatacağım malzemeyi ben ilk okul yıllarında  el işi dersinde NİŞASTA KAĞIDI  yaptığımızda görmüştüm .1960larda ilk okula gidenler hatırlarlar. O zaman bunun yapıştırıcı özelliği olduğunu farketmemiştim. 

1968 de Öğretmen okulunda ise nişasta kolası diye yeniden tanıştım. Yapıştırma gücünü o zaman farkettim. Ders araçlarımı hazırlarken de sık sık kullandım.
Yıllar sonra  tekrar karşılaştığımda  emekliydim,emekli günlerimi dolduracak tezhip eğitimi almaya başladığım Çemberlitaş,Birlik Vakfındaydım. 
Kağıt yapıştırmakta maasrafsız kullanılacak,geç kuruyan  ama kuruyunca iz bırakmayan bu yapıştırıcıyı sile de paylaşayım istedim.
Malzemeler  Bir bardak su, 2 kaşık  buğday nişastası, cezve
Karıştırılan malzeme   
muhallebi kıvamına gelene kadar karıştırılarak pişirilir.

Pişirilen muhallabi ,kaymaklanmaması için karıştırılarak soğutulur. Kavanoza konup buzdolabında saklanır.
Kullanılırken eğer koyulaşıp katılaşmışsa bir çay tabağında azıcık sıcak suyla ezilip kullanılacağı yere sürülerek yapıştırılıp kuruması beklenir.
Su yerine biraz beyaz tutkal kullanarak da ezilebilir.
Gördüğünüz eller benim :)
Resimler ve yazı,blogum   kaatisanati.blogspot.com  dan alıntıdır. 

5 yorum:

NarÇelen dedi ki...

aa çok şaşırtıcı..

Miskin ve Beceriksiz :) dedi ki...

Açılmıyor mu sonradan gerçkten yapışkanlar kadar güçlü mü?

hobimanik dedi ki...

Okuldayken kullanırdık ama hatırlayamamıştım tarifini teekkürler... :))

Dolunay -Alanayarts dedi ki...

ilkokuldayken çok yapardık bunu hatırlıyorum.unutmuş gitmişim bak bu sayede hatırladım.ne iyi oldu.aslansın senn!

nalan dedi ki...

Kağıt yapıştırıcısı olarak güçlü,hatta biraz da toklaştırıyor. Ama başka materyallerde olmaz tabii ki.