25 Haziran 2015 Perşembe

Çam kozalaklarını sever misiniz?



Çam ağacı favori ağacımdır.Çam kozalaklarını da çok severim,Hele bu halini daha çok sevdim.



Siz de beğendiniz ve merak ediyorsanız işte malzemeler;çamaşır suyu,kova eldiven ve kozalakları baskılamak için bir tabak ve ağırlık.



Kozalakları kovaya koyup,üstüne dikkatle çamaşır suyu dökülür.


Kozalakların yüzeye çıkmasını önlemek için bir cam veya poselen tabak kapayıp ağırlık koyup  bir gece boyu veya en çok 24 saat bekletilir.

Yine dikkatle ve eldiven giyerek ağaran kozalaklarınızı kovadan çıkarıp kağıt havlu üzerine alıp havadar bir yerde kurumaya bırakın. Islandığı için kapandığını gördüğünüz kozalaklar 1-2 hafta içinde açılacak ,kuruyacak ve ağarmış olacaklarmış.Kokuları tamamen kaybolduktan sonra yeniden çam kokusu kazanmaları için birkaç damla çam yağı damlatarak kapalı bir kapta bekletilmesi öneriliyor.
Ben henüz denemedim. Fikir de resimler de  alıntıdır.
KAYNAK  http://www.ehow.com/how_4836396_bleach-pine-cones.html   

4 yorum:

fiamma dedi ki...

çok şaşırdımmmmm, boyasak daha kolay olmuyor mu?

Banuca dedi ki...

bence de boyayalım, çamaşır suyu kokusunu hiiç sevmem :))

bahar006 dedi ki...

Bayıldım bu fikre:)

Ada Deniz dedi ki...

Çok hoşmuş.Bi dünya kozalak var deneyeceğim ben...