30 Ocak 2012 Pazartesi

Çok Kolay Mayonez Tarifi

resim netten alıntı

Dün kızım benim mayonez tarifimi aramaya üşenip nette gezip benzer bir tarif aramış bulamamış.
Bulduğu bir tarifi de tutturamayıp dökünce bana tarifini blogunda yazsana dedi.
Tutmama ihtimali olmayan çok kolay ve hafif olduğunu bildiğim bu tarif Kuzenim Semahatin tarifiydi.Ondan öğrendim ve 20 yıldır da uygularım.

2 yemek kaşığı un,
1su bardağı su,
" " ayçiçeğiyağı,
tuz,
1yumurta,
1 limonun suyu,

Un,tuz ve normal boy bir bardak su karıştırılıp çok katı bir kıvama gelecek halde pişirilip soğutulur.
Mikser kabına veya blendere konur.
Üstüne yumurta kırılır ve karıştırılır,limonsuyu eklenir
iyice karışınca karıştırıcı çalıştırılmaya devam edilirken bir su bardağı sıvı bitkisel yağ yavaş yavaş incecik akıtılır beyazlaşıp mayonez kıvamını buluncaya kadar devam edilir.
İstenirse ,yağ eklemeye devam edilerek miktarı biraz daha artırılabilir.
İçinde koruyucu olmadığı için buzdolabında saklayarak bir hafta kullanılabilir.
Afiyet olsun

6 yorum:

fiamma dedi ki...

Mayonez'i çok severim Nalanımi hiç tutturamadığımda olmamıştır. Lakin çok uğraşmayı sevmem bende. hardalla yapılanından, katı yumurta katılanından, originalinden her nev'i denemişliğim vardır. Sana en kolay tarifi kızceninkine ek ben de vereyim hiç tutmama sorunu yaşamazsın. 1,5 çorba kaşığı buğday nişastasını 1/2 bardak su ile pişir şeffaflaşınca ateşten al ve ılıt vaktin varsa soğut. Sonra limon hariç bütün malzemeleri koy miksere, yağıda delikten ekle çırparken, kesin sonuç alırsın un kokar iyi pişmezse ama nişasta koku vermiyor.

nalan dedi ki...

İyiymiş seninki de ilk yapacağımı öyle yaparım artık. limonu ne zaman ekleyeceğiz?

okuyan dedi ki...

Mayonezi parmağıma bulaşsa nerdeyse parmağımı dahi yiyecek kadar seven ben, bu tarife bayıldım:)))

fiamma dedi ki...

Ben sona doğru eklerim hep nedense ama bozmaz arada bir yerde ekle gitsin:))

esensdollsandpuppets dedi ki...

Ben hiç denemeyenlerdenim Nalancım ama senin tarifini saklayıp deneyeceğim.Sevgiler

yaprak dedi ki...

Ben yıllardır bu usulde yaparım ama ben yarım su bardağı su koyuyorum şimdi sizin ölçüyle yapıyorum birde böyle deneyeyim dedim 😄