31 Temmuz 2009 Cuma

TROPIKAL TADLAR



Egzotik meyvelerin bazilarinin taniyor ve tadini biliyordum.Fakat burada tanidigim ,tadini ogrendiklerimi yazayim istedim.
Kadehteki LIM lerin altinda gorulen kavuna benzeyen arkadas papaya
Kestigimde gorunumu bu,tadiysa kabak ile kavun arasi bir tad.Ben begendim ,Ertugrul da begendi .Kizim begenmedi ,damat zaten tatmaya bile yanasmadi. Vitamince cok zengin ve ara ogun olarak ta sabah kahvaltilarinda da yenebilir.Ben dolapta bulundurup aklima geldikce severek yiyorum ,kabuklarini da yuzume yapistiriyorum Ertugrul neseyle anasi da dalga gecerek guluyorlar bana.Ben n ormal zamanda evime pek yapmasam da ev disinda baska bir yerdeyken boyle maskeler filan pek yaparim.

Bu da TOMATILLO kendisini pek sevdim.Eksi ,sert dokulu domatesile erik arasinda bir tadi var.Bunu da severek yiyorum dogrusu.Hatta esimin arkadasi Halis Beyin istegi ile cekirdeklerini kagit mendil icinde kuruttum bakalim ektiginde cikacak mi?i

Tomatillo bir kabuk icinde ,ince yapragimsi bir kabugu var.Bu kabugu siyirinca yaglimsi dokuda basik bir dolmabiberi gorunumunde meyve cikiyor.Ikiye kesiti de boyle.Kabuga yakin domates cekirdeginden ufak ve bamya cekirdegine benzeyen tohumlari var.
Yukardaki diger tropikalleri orada da yiyorduk zaten.avokado.mango ve ananas.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

bu meyveyi türkiyede yer kirazı adıyla satıyorlar.bildiğim kadarıyla olgunlaştığında tatlanıyor tatlı erik gibi oluyor.bir diğer adıda phsalis miş