14 Ağustos 2009 Cuma

Lici,Kaktus Inciri ve Adini Bilmedigim Meyve




Dun alisverise Payles'a gittigimizde bu tuhaf meyveyi gordum .Adini ve ne oldugunu soracagimama alacagim cevabi anlayacagimdan kuskuluyum.Zaten bir paket var hemen aldim Eve gelince itinayla soydum,kokladim enfes kokuyor,tadi da guzel .Sira geldi adina derken amaaan ...dostlar sagolsun fotograflarini ceker yayimlarim taniyan bana yazar dedim.sonra baktim bugun eski yazima yorum gelmis tomatillonun bir adinin da physalis oldugunu soyledi.O adla arama yapinca asagidaki linke ulastim ve elimdeki yakisikli meyvenin adinin LICI oldugunu ogrendim.
Orada daha rastlamadigim bir cok meyve var bakalim onlarla ne zaman tanisacagiz.
Burada buldugum bilgileri soyle

Yetiştirildiği Yerler:

Tayland, Malezya, Çin gibi Uzakdoğu ülkelerinin yanı sıra, Madagaskar ve Güney Afrika da üretilmektedir.

Faydaları:

İhtiva ettiği besin ve mineraller itibariyle iskelet sisteminin ve kemiklerin gelişimine faydalı bir meyvedir. Dişlerin sağlıklı gelişimine yardımcı olur, hemoglobin oluşumunda etkilidir.

Nasıl ve Nerede Kullanacağız?

Kabuğu rahatlıkla soyulur. Çekirdeğini yemeyiniz. Çok lezzetli bu meyve; salatalarınıza, tatlılarınıza, dondurmalarınıza rahatlatıcı egzotik bir aroma ve lezzet katacaktır.


Muhafaza Koşulları

2 ºC de %95 nem oranında muhafaza edilmelidir.

Besin Değerleri:




Liçi, C, Kalsiyum,Demir, Fosfor ve Karbonhidrat ihtiva eder. Bu yönleri ile aslında metabolizmayı hızlandırıcı bir özelliğe de sahip olduğu söylenebilir.
Ankaradayken bir dost tatmadigimizi duyunca Gazipasadan getirtip elleriyle ayiklayip yedirmisti.Burada gorunce hemen aldim.Hem de dikenleri ayiklanmis olarak satiliyordu.Tadinefisti: damagimda kaldi ama resmini bari sizle paylasayim dedim.Kizim da her gordugunu yiyorsun diye homurdaniyor ama bari Amerikada degisik birseyler tadayim diyorum .Zira ilginc birseyler gormekten umudu kestim.Meger biz kendimizin olanin disinda baska ulkelerde ne var ne yok okuyor,izliyor ve biliyormusuz.Hintli komsularima siz Ganjda yuzmez misiniz diye sorunca Ganji bilmemize sasiriyorlar.Oohooo biz daha neler biliriz bir bilseniz ...diimi ama




Fakat bunun ne meyvesi oldugunu ve adini ogrenemedim.
Los Angelesin caddelerinde,evlerin on bahceleri gayet bakimli.Cimler duzgun ve temiz.Citler asker duzeninde traslanmis asla yola tasmiyor.Cok begenip imreniyorum.Derken birgun kizimla terapiye yuruyerek gittik.On cadde yerine arka sokaktan gectik ve sasirdik.Hendekte,Duzcede koy evlerinin arasindaki arka sokaklar gibi agaclar yola tasmis,asfaltin icindeki deliklerden bitkiler cikmis...Laf aramizda ben bu yabani ozgur hale de bayilirim.Yesillik olsun da nasil olsa kabulum.
Iste o arka yolda bir agac hemen gozume carpti hatta gonlume girdi.Ustu hem cicek hem de resimdeki sahane renkli meyve ile suslu.Kizilcik agacina benziyor.Govdesi de bahce citinin disinda.Eh dedim yoldaki agac sahipsiz demektir ve yenmesi caizdir...agzima atarken ya zehirliyse diye dusunmedim degil.Ama mayhos bir lezzetteydi.Tam sevdigim gibi...Yine de bir tane yedim dali Terapiste adini sormak ve resmini cekmek uzere korumaya aldim.
Terapistlerin ikisi de arka bahcelerindeki bu yemisten habersizdi adini soyleyemediler.
Ben de size sorayim dedim;VAR MI ADINI BILEN?Lutfen yazin

7 yorum:

E. Ali dedi ki...

kaktüs incirine bizde Frenk İnciri deniyor diye biliyorum...

En alttaki benim de hoşuma gitti. Bakalım adını bilip yazan çıkacak mı...

nalan dedi ki...

E.Ali;leylakdalindan umutluyum ve Hayriyeden .ikisinden biri biliyordur insaallah,etrafta soracagimbilgili kimseler de yok.
Meyvenin tadi da rengi de cok guzel cekirdegi mercimek buyuklugunde birbirine yapisik ikitane yumusak cekirdek.Satilmiyor; herhalde degerli degil .
Elsita hatun beni eyluldeki sergisine davet etti.yogunmus.orda tanisacagiz artik .

Nedret dedi ki...

Gerçekten, ne olduğunu bilmediğin şeyleri yeme şekerim.Bize lâzımsın.
Pek iştah açıcı görünüyor meyveler.Barsaklar nasıl?:)))

SEMYIL dedi ki...

benim güzeller güzeli arkadaşım...
şu an türkiye (istanbul) saati
00.33 :))) eve az önce geldim.
maiillerime cevap yazıp soluğu burada aldım. yazdıklarını masal gibi okudum.:))) çok güzel yazıyorsun.
evet ordaki kaktüs incirinden başkasını tanımıyorum (onun da tadını bilmem ama) üzgünüm sana bilgi veremiyorum.
Neduk hanımcım doğru diyor. sen bize çooook lazımsın her gördüğünü
ne güzel diye (markettekiler hariç)
ağızcığına atma :))) olur mu :)))

neduk hanımcım sanırım" asayiş berkemaldir" bu kadar meyve tüketimine :))))

nalan dedi ki...

kizlar ben ozellikle tanimadiklarimi tadiyorum:))
Barsaklar her durumda sikayetsiz calisan ve vazifesine mudrik bir sadik organimdir masaallah diyelim...
O meyveyi ilk kez 10 gun once tatmistim.sonraki gidiste bir avuc yedim ;hayattayim bu da onun kendi halinde zararsiz ve renginden oturu de anti aging olmasi kuvvetle muhtemel gibi gorunuyor.Yarin kendisini gormeye tekrar gidecegim selamlarinizi iletecegim.sonra bir daha gidiyoruz ve terapi bittiginden vedalasiyoruz.Ismini ogrenmeden ayrilacagima uzulsem de bir,iki cekirdek alip ekeriz bakalim cikar mi cikar bir cekirdek neduka,bir cekirdek bahcesi olan istanbulluya bir de ankaraya ekelim bakalim.
Hey allahim kadin meyve uretimine basladi bile yakinda hayali ihracattan yakalanirsa sasmayin.

VOLKAN - KALDERA dedi ki...

Abla o kaktüs meyvesinin adana-mersin taraflarında adı dikendli incir ve buz kalıpları içerisinde seyyar arabalarda satılıyor. Ama ben bu kadar kırmızısını görmemiştim benim yediğim en olgunu koyu turuncu renkteydi. Diğer meyveyi ise bilmiyorum maalesef :/
Ama çiçeği süper ötesi :))

Nedret dedi ki...

e kitap,e dergi yaz nette, çıkanlardan beğendiğini oku diyeceğim ama sen şöyle yan gelip, uzanıp kokusunu ala ala okumak istersin.Gazeteleri okuyorsundur zaten???