8 Mart 2013 Cuma

İlk kaatı

Pintereste Kaatılarımı yüklerken bloglarımda yazmadığımı hatırlayınca durdum ve önce bloglayalım sonra pinleriz dedim.
İyi ettim...





Kaat'ı Sanatını 1995te tezhip öğrenmek üzere Çemberlitaş Birlik Vakfı'nda öğrencisi olduğum güzel insan,  Müzehhip Serap Bostancı Hocamdan duymuştum.İlk örneği de bu sanatla ilgili ilk bilgileri de ondan aldım.
Tezhip öğrenmekte  olduğumdan Kaat'ı Sanatı ile ilgili o yıllarda başka bir faaliyetim olmadı.Sadece  bu sanatı da yüzyılımıza taşıyan  yapan ve öğreten Üstad Süheyl Ünver  Hocanın sayesinde ansiklopedilerde bulabildiğim  bilgilere ulaştım.
  Daha sonra 2000 yılında Deprem sonrası kışı geçirmek üzere gittiğim Isparta'da  tezhip öğrettiği GSF de fahri öğrencisi olduğum Hasan Türkmen hocamın öğrencileriyle beraber ilk Kaat'ı yı yaptım.


İşte ilk Kaatı'm
(desen HasanTürkmen)

Bu da 2002 yılında  desen tesbit etmeden,çizmeden ;ebrudaki renklerin ilhamı ve makas marifetiyle oyup çıkardığım çiçeklerle oluşuveren serbest çalışmalarımdan biri.
Biraz nostalji yaptım,hocalarımın kulaklarını çınlattım. Şimdi gidip Kaatılarımı pinleyeyim.

1 yorum:

Dolunay -Alanayarts dedi ki...

vaoov çok güzeller nalan hanımcım.bana çok zahmetli geliyor ama çok beğeniyorum Kaat'ı sanatını.