9 Nisan 2013 Salı

Yiyecekleri daha uzun süreli dayanacak şekilde saklamak için

Maydanoz tere gibi yeşillikleri su dolu bir bardağa çiçek gibi koyup üzerini buzdolabı poşeti ile kaplayarak taze saklamak mümkünmüş.
Ben sarmadan böyle koymayı bilir ve yapardım. Şimdi böyle yapacağım. Bakalım sonuç farkedecek mi?
Mantarları kesekağıdı içindeyken poşetleyip saklamamız önerilmiş. Bu da denenmeli:))
Brokoli,kereviz ve marul folyo ile sarılınca 4 hafta süreyle taze kalabilirmiş:)
Kekik,biberiye,dereotu,nane gibi otları taze toplar,yıkar kurular doğrayıp buzluklara yerleştirin.Üstüne zeytinyağı döküp dondurun.Çıkarıp salatalara,çorbalara taze taze kullanabilirmişiz:)

Kaynak:http://goodideasforyou.com


5 yorum:

Dolunay -Alanayarts dedi ki...

son fikir şahane.mutlak deneyeceğim.teşekkürler canımcım bu güzel paylaşım için..

nalan dedi ki...

Ben hepsini de deneyeceğim Alanaycığım:))

MAVİANNE dedi ki...

ne güzel fikirler teşekkürler
uygulayacağım
sevgiler

Nihal Erpeden dedi ki...

Güzel fikirler, ama birine karşıyım. Alüminyum folyonun yiyeceklere teması sağlık açısından çok sakıncalı imiş. Yeşillik saklamak için bir tavsiye de ben vereyim. Zedelemeden iyice yıkayıp, biraz sirkeli suda bekletiyorum, duruluyorum, sonra da çok hafif nemli kalacak şekilde, içine iki kat havlu kağıt serdiğim kapaklı bir kutu içinde buzdolabına koyuyorum. 2 hafta taptaze kalıyor.

deryadenizozlem dedi ki...

Çok güzel, yarın pazar alışverişinden sonra hemen uygulanacaklar.