24 Mayıs 2008 Cumartesi

kapı süsü

Bizim kültürümüzde kapı süsleme adeti yoktur.Sanırım 9-10 yaşlarındaydım.Karayoluyla hacca gidişler yeni veya yeniden başlamıştı(emin değilim) Bazı kapıların yeşile boyandığını gördüm.Epey canlı bir yaprak yeşili tonuydu.Merak ettim okul yolunda birden bire beliren yeşil kapıların sırrını.
Meğer o evlerden hacca gidenler varmış ve döndüklerinde ziyarete gelenler kolayca bulsunlar diyeymiş.
Sonra almancıların getirdiği yabancı dergi ve kataloglarda gördüm.sanırım noel,paskalya gibi özel günlerde günün anlamına uygun temalarla hazırlanan kapı süslerini.
Dekorasyona yönelik herşeyi seçen gözlerim onlarıda çok beğendi .Ama bugüne kadar kapıma süs asmadım.Zaten evin heryanı cangır cungur dolu kapı bari boş kalsın diye belkide .Ama burada böyle bir resmi görünce de bari yayımlayayım da beğenenler yapsın dedim. Ben yastığı gözüme kestirdim ,tabak ve çelenk size kaldı.Rafya ,strafor simit ve dantel motifleri hazırlayın,bir de kuş,olmazsa kelebek o da yoksa ponpondan bir civciv kondurdunuz mu oldu gitti.

Hiç yorum yok: